«Укрзалізниця» має намір частково або повністю закрити близько 170 малодіяльних зернових вантажних станцій.
Про це заявив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, йдеться в повідомленні підприємства.
«Нам потрібен відкритий діалог, щоб спільно з усіма учасниками ринку та експертами узгодити алгоритм подальших дій щодо малодіяльних зернових вантажних станцій. Для «Укрзалізниці» малодіяльні станції — не ефективні, а з огляду на тенденцію зростання експорту зерна, для «Укрзалізниці» важливо завчасно вжити відповідних заходів, щоб на належному рівні забезпечити перевезення зерна в новому маркетинговому періоді», — зазначив Євген Кравцов.
За його словами, аналіз роботи зернових вантажних станцій свідчить, що близько 300 зернових вантажних станцій з 528 сьогодні обробляють незначну кількість вантажів, до 2 вагонів зерна на добу. Але при цьому вони здійснюють навантаження на залізничну інфраструктуру і вимагають значних витрат на утримання.
«Також рейтинговою оцінкою визначено 177 малодіяльних станцій по навантаженню зерна, діяльність яких, на думку фахівців ПАТ «Укрзалізниця», доцільно оптимізувати — шляхом їх реструктуризації, санації, тимчасового або повного закриття для вантажних операцій», — додав Кравцов.
За його словами, пропозиції «Укрзалізниці» полягають в повному закритті 60 станцій для вантажної роботи, а також закриття 110 станцій для вантажної роботи на період з 1 червня по 1 грудня 2018 року з подальшим відновленням при наявності певної кількості заявок на навантаження.
«Також є 7 станцій, яким через негативний фінансовий результат або недостатнє використання потужностей пропонується надати можливість протягом декількох місяців збільшити кількість середньоденного навантаження вагонів і вийти на беззбиткову діяльність», — додав Кравцов.
На його думку, такі заходи дозволять поліпшити якісні показники роботи рухомого складу і відповідно якості послуг, що надаються.
За попередніми підрахунками, витрати на утримання станційної інфраструктури малодіяльних станцій зменшаться до 350 млн грн на рік, приблизно на стільки ж будуть зменшені витрати на формування поїздів.
«Ці кошти будуть спрямовані на оновлення робочого парку вантажних вагонів і локомотивів, поліпшення станційного господарства. Крім цього, завдяки оптимізації малодіяльних станцій передбачається додатково вивільнити до 50 маневрових локомотивів, поліпшить операційну роботу», — уточнюють в «Укрзалізниці».
Він також зазначив, що в процесі відкритого обговорення цих ініціатив «Укрзалізниці» з учасниками ринку планується сформувати незалежну групу експертів, яка дасть їм свою оцінку. Вона вплине на остаточне прийняття рішення про закриття або продовження роботи тих чи інших малодіяльних зернових станцій.