Приватизацію треба почати з маленьких збиткових портів

Приватизацію треба почати з маленьких збиткових портів

Приватизацію треба почати з маленьких збиткових портів

В Україні з наступного року буде діяти нова методика розрахунку ставок портових зборів, проте це не вирішить проблему збитковості малих портів. 

Таку думку висловив в.о. голови Адміністрації морських портів України Райвис Вецкаганс в інтерв’ю Delo.ua.

«Згідно з рекомендаціями Світового банку, ми розробляємо методику за принципом «витрати +», які включають поточні операційні витрати і необхідний ресурс для покриття майбутніх інвестицій. Така методика дасть можливість гарантувати той рівень доходів, який нам необхідний для підтримки наявної інфраструктури і реалізації майбутніх проектів», — зазначив він.

Відповідно, в кожному порту будуть встановлюватися свої ставки портових зборів, пояснив в.о. голови АМПУ. «Але застосовуючи такий метод для збиткових портів і збільшуючи для них портові збори з метою покриття збитків, ми їх просто« вб’ємо. Щоб не допустити такої ситуації, поки ми бачимо єдиний вихід — субсидувати збиткові порти за рахунок прибуткових», — сказав він.

Зараз йде пошук оптимального методу розрахунку ставок портових зборів з урахуванням їх ранжирування для всіх портів, зазначив Вецкаганс. «У той же час ми розуміємо, що це не вирішить проблему збиткових портів, і поки не буде реалізований процес їх приватизації, вони не стануть більш конкурентоспроможними. Для їх «реанімації» потрібні приватні інвестиції, тобто збиткові порти необхідно віддати в концесію або приватизувати», — додав в.о. голови АМПУ.

Він підкреслив, що приватизації не варто боятися, адже на сьогодні цифри говорять самі за себе: з 2013 року приватні стивідори наростили вантажообіг на 7%, тоді як держстівідори скоротили на 41%.

«Прибуток держстівідорів у 2015 році становив більше 120 млн доларів, за результатами за 2017 рік цей показник знизився до 26 млн доларів. Тому рішення Кабміну про включення 13 державних стивидорів у список об’єктів, що підлягають приватизації у 2018-2020 роках, дуже доцільне. Якщо не провести приватизацію, ситуація буде тільки погіршуватися», — вважає Вецкаганс.