Сегмент органічної продукції в Україні залишається дуже вузьким

Сегмент органічної продукції в Україні залишається дуже вузьким

Сегмент органічної продукції в Україні залишається дуже вузьким

Більшість українських споживачів не готові платити в 2-3 рази більше за органічний продукт. 

Таку думку агентству Інтерфакс-Україна висловив економіст інвестиційного центру Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (FАО) Андрій Ярмак.

«Сегмент органік і далі залишається дуже вузьким. Дуже мало людей розуміють, що це таке, і готові платити в 2-3 рази вищу ціну за дійсно органічні продукти», — сказав він.

На думку експерта, дана ситуація пояснюється деякими прогалинами в освіті і сприйнятті якості. Крім того, рівень доходів українських споживачів (нижчий за європейський) пояснює наявність на вітчизняному ринку продуктів другого сорту, тоді як розвинені країни віддають перевагу продуктам топ-класу.

У той же час експерт відзначає, що в Україні органічний тренд — досить потужний. Виробники, які його вчасно підхопили, зараз отримують чималі дивіденди від цілеспрямованої роботи щодо забезпечення високої якості виробництва та маркетингу здорових продуктів харчування. «Наші виробники органічних продуктів експортують переважно сировину, яку в ЄС «відривають з руками». Коли вони намагаються випускати більш дорогі продукти з доданою вартістю, це сприймається неохоче, оскільки в цьому сегменті конкуренція значно вища. Щоб успішно продавати такий продукт за конкурентною ціною, потрібні великі обсяги реалізації, в т.ч. на місцевому ринку, а вони зараз дуже незначні», — пояснив він.

Експерт додав, що зараз Україна знаходиться в замкнутому колі: будучи великим експортером органічної сировини, країна не може задовольнити внутрішній попит на готовий органічний продукт. За його словами, тенденції на українському ринку тісно корелюють зі світовими. Однак прогнозувати, як вони будуть розвиватися далі, складно, оскільки багато що залежить від рівня доходів українців.