Вітчизняний алкогольний ринок не готовий до тотальної ідентифікації.
Про це в інтерв’ю zn.ua заявила голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна.
За її словами, електронна акцизна марка, введення якої пропонує КМУ, не стане «порятунком» від нелегальних виробників спиртного. «Сірий» та «чорний» ринки алкоголю — не тільки українська проблема. І в Європі зараз шукають шляхи її вирішення, адже і контрафакт, і фальсифікат там є. Не можна сказати, що алкогольний ринок готовий до тотальної електронної ідентифікації. Ось думка офіційних імпортерів і виробників, зацікавлених у зменшенні «тіні»: ми боїмося, що нам стане дорожче, а тіньовий ринок залишиться, і тоді переваги тіньового ринку тільки зростуть. Тому тут все повинно бути вивчено і обгрунтовано. Повинні бути зрозумілі мотивації», — пояснила вона.
Свого часу Італія ввела електронні акцизні марки, нагадала Ляпіна. Однак з нововведенням тіньовий ринок алкоголю не зменшився ні на літр, додала глава ДРС. «Це саме приклад того, що електронізація — всього лише інструмент, його можна застосувати не до тієї ситуації, і результату не отримаєш», — підкреслила вона.