Статистика еко-порушень в Україні

Статистика еко-порушень в Україні

95% перевірок Держекоінспекції завершуються складанням протоколів

Статистика еко-порушень в Україні

Держекоінспекція України та її територіальні органи в першому кварталі 2018 року провели 5736 перевірок на майже трьох тисячах (2935) об’єктів. «95% перевірок завершилися складанням протоколів про порушення», — повідомив iAgro виконуючий обов’язки голови Державної екологічної інспекції України Ігор Яковлєв.

У 2017 році було перевірено 14323 об’єкти, на яких було проведено 32195 перевірок та складено 29323 протоколи про порушення.

Основні порушення, виявлені при здійсненні державного нагляду (контролю)

(2017 — 1 квартал 2018 рр)

В частині дотримання вимог водоохоронного законодавства:

  • скид недостатньо очищених стічних вод у водні об’єкти;
  • самовільне скидання стічних вод без дозволу;
  • забір води з підземного водоносного горизонту без дозволів на спецводокористування.

В частині дотримання вимог законодавства у сфері атмосферного повітря:

  • викид забруднюючих речовин в атмосферу без дозволу на викиди;
  • викид забруднюючих речовин в атмосферу з перевищенням нормативів гранично допустимих концентрацій.

В частині дотримання вимог земельного законодавства:

  • забруднення грунту і засмічення земельних ділянок;
  • несанкціоноване розміщення відходів;
  • самовільне зайняття земельних ділянок.

Основні виявлені порушення, при здійсненні перевірок на землях водного фонду:

  • прибережні захисні смуги на водних об’єктах не винесені в натурі;
  • відсутність проектів землеустрою зі встановленням розміру і меж прибережної захисної смуги.

Держекоінспекції та її територіальним органам постановою Кабміну від 18 грудня 2017 р. № 1104, дозволено проводити перевірки тільки в межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо екологічної та радіаційної безпеки.

У Верховній Раді України зареєстрований законопроект № 8026 від 10.02.2018 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо впровадження європейського досвіду щодо здійснення державного природоохоронного контролю)». Він передбачає посилення адміністративної відповідальності за порушення вимог природоохоронного законодавства, усунення дисбалансу між фактичним розміром заподіяної навколишньому середовищу шкоди та сумою існуючих штрафів і, як наслідок, посилення відповідальності за порушення вимог природоохоронного законодавства та підвищення ефективності державного контролю в сфері охорони навколишнього середовища.