Зерновики недоотримають $17 млрд через проблеми із залізницею — експерти

Зерновики недоотримають $17 млрд через проблеми із залізницею — експерти

Обсяг недоотриманого експортного виторгу від зернових до 2022 р. може досягти $17 млрд через проблеми із залізничною логістикою.

Зерновики недоотримають $17 млрд через проблеми із залізницею — експерти

Про це свідчать дані дослідження IMF Group, яке передає AgroPortal.

«Вже сьогодні недоотриманий прибуток через проблеми з логістикою становить для АПК $ 321 млн або 2,5% від доданої вартості, яку генерує галузь», — вважають експерти.

У 2015-2017 роки, зважаючи на дефіцит потужностей «Укрзалізниці» з перевалки зернових, аграрії були змушені в середньому до 27% обсягу експортного врожаю доставляти за допомогою автомобільного транспорту. За прогнозами IMF Group, при потенційному зменшенні можливостей аграріїв з перевалки зернових до портів за допомогою залізниці та збільшенні виробництва зернових до 79,3 або 100 млн т до 2022-го року, який буде цілком спрямований на експорт, — питома вага вантажообігу зернових автотранспортом почне рости прискореними темпами: до 58-73%, в залежності від сценарію зростання врожайності.

«Очевидно, що при середньому ціновому розриві між вартістю доставки зернових залізницею і автопоїздом в 4 рази — питома вага витрат на логістику буде збільшуватися і знижувати кінцеву рентабельність. Ми вважаємо, що аграрії збалансують обсяги виробництва і доставки зернових, за допомогою їх зменшення, до того рівня, який дозволить їм повернутися до рентабельності в 11%», — вважають в IMF Group.

Також експерти розрахували, що в залежності від сценарію збільшення виробництва зернових і динаміки енергоємності ВВП — накопичений обсяг недоотриманого експортного виторгу зернових до 2022-го року складе від $11,8 до $17,2 млрд. Уточнюється, що при такому розвитку ситуації — українським аграріям доведеться зменшувати обсяги виробництва, до рівня, який забезпечить колишню рентабельність.

Прочитати дослідження можна за посиланням.