Симбіоз гігантів: великі мережі з різних галузей об'єднують зусилля по захопленню ринків

Симбіоз гігантів: великі мережі з різних галузей об’єднують зусилля по захопленню ринків

З метою збільшення продажів компанії іноді йдуть на найнесподіваніші комбінації

Симбіоз гігантів: великі мережі з різних галузей об’єднують зусилля по захопленню ринків

Американська компанія з продажу кави та однойменна мережа кав’ярень Starbucks вирішила розширити можливості обслуговування клієнтів і запустила спільний проект з одним з гігантів інтернет-торгівлі, китайською Alibaba. Компанії спільно запропонують доставку кави і снеків китайським споживачам. У проекті задіяно підрозділ Alibaba — Ele.me, яке займається доставкою їжі, повідомляє The Wall Street Journal.

Проект стартує цієї осені, Starbucks почне тестувати нову службу доставки в Пекіні і Шанхаї. На розкрутку нової послуги Ele.me планує витратити 1 млрд юанів (147,21 млн) за три місяці, з липня по вересень.

Вдатися до такого кроку Starbucks змусило посилення конкуренції на китайському ринку, де доставку гарячих напоїв клієнтам недавно запровадив стартап Luckin Coffee, що привернув на цей проект 200 млн доларів. Luckin Coffee ввела правило, за яким клієнт отримує каву протягом півгодини після замовлення, а якщо доставка не вкладається в цей термін, то напій дістається замовнику безкоштовно. Компанія організувала 660 торгових точок в 13 містах Китаю, тоді як у Starbucks їх — майже 3,3 тис.

Starbucks — одна з найвідоміших мереж кав’ярень, приходу якої в Україні ніяк не можуть дочекатися кавомани. Alibaba вже відома кілька років як одна з часто використовуваних українцями майданчиків для покупки китайських товарів.

iAgro зібрав найбільш яскраві приклади симбіозу в сфері торгівлі, націленого на підвищення продажів.

У травні цього року стало відомо, що компанія Nestle за 7,15 млрд доларів придбала право продавати каву цього бренду в різних країнах світу. Nestle розраховує, що ця угода дозволить їй збільшити доходи і розширити присутність на американському ринку. Останнім часом у США Nestle поступилася першістю з продажу компанії JAB Holding. Тепер же швейцарці розраховують відвоювати перше місце, маючи правами на три основних кавових бренди у світі — Starbucks, Nescafe і Nespresso.

Starbucks вже укладала подібну угоду в 1998 році — з компанією Kraft Foods, але через два роки відмовилася від співпраці.

Starbucks була заснована в 1971 році в Сіетлі. Зараз вона працює в 75 країнах світу, розгорнувши мережу з понад 23 тис. кав’ярень.

Влітку 2011 року McDonald`s запустив в Об’єднаних Арабських Еміратах спільно з місцевою компанією Neutral Fuels підприємство з виробництва біодизеля з переробленої рослиннї олії. «Сировина» постачається з ресторанів швидкого харчування на території Еміратів. Спільна компанія стала першою в країнах Перської затоки, що одержала дозвіл виробляти біодизель в регіоні, який живе за рахунок нафти. Річна потужність виробництва склала 1 млн літрів палива. На той час в ОАЕ працювало до сотні ресторанів McDonald’s, які використовували кожен день 20 тис. літрів олії.

Мережа ресторанів швидкого харчування McDonald’s запустила в Москві сервіс доставки їжі спільно з UberEats — міжнародною онлайн-платформою для замовлення їжі з ресторанів. UberEats запущений в 2014 році і працює в багатьох містах Європи, Азії, Північної та Південної Америки, Африки та Австралії. UberEats планувалося запустити і в Києві до початку літа, проте офіційного підтвердження, що він вже працює, поки немає. Вартість доставки готової їжі в руки замовнику оцінювалася на етапі впровадження проекту в 35-40% від вартості замовлення в ресторані.

У липні минулого року мережа ресторанів швидкого харчування KFC спільно з китайською компанією Huawei випустила фірмовий брендований смартфон на базі Honor 7 Plus. Колір телефону — червоний, а на тильній стороні — портрет полковника Сандерса, який фігурує на бренд KFC, і вказано рік — 1987, коли був відкритий перший ресторан KFC в Китаї. Брендований телефон був випущений до 30-річчя цієї події.

Смартфон примітний тим, що на ньому вже встановлено додаток від KFC, яке дозволяє власнику включати його улюблену музику, коли він заходить в один з 4 тис. ресторанів мережі.

Компаньйони випустили 5 тис. смартфонів, ціна — 160 доларів.

Компанія-перевізник Uber оголосила про плани спільно з нью-йоркським стартапом Cargo почати проект по перетворенню машин компанії в пересувні міні-магазини. Невеликі торгові автомати з продажу продуктів харчування, цукерок, жуйки або навушників будуть кріпитися до консолі авто, а продаж буде здійснюватися тільки за безготівковим розрахунком. Щоб купити що-небудь, пасажиру потрібно буде відсканувати QR-код в машині або використовувати сайт Cargo. Водії таксі стануть одночасно і торговими агентами, оскільки за кожен проданий товар отримуватимуть 1 долар і 20% його вартості.

Найбільша в світі торгова мережа Walmart вирішила поборотися з лідером інтернет-торгівлі — компанією Amazon — на її ж полі, і для цього приверне хмарний сервіс Microsoft. За допомогою дітища Білла Гейтса Walmart поставила собі за мету подвоїти свою присутність в інтернет-торгівлі.

Walmart уклав 5-річний контракт на використання всього спектра хмарних рішень Microsoft в надії, що це зробить процес покупки для її клієнтів більш легким і швидким.

Microsoft і Walmart вже спільно розробляють систему, яка дозволить рітейлерам самостійно відкривати автоматизовані магазини без продавців і кас — аналоги Amazon GO.

Американський блокчейн-стартап Civic і пивоварна компанія Anheuser-Busch розробили перший в світі крипто-автомат з продажу пива, який може одночасно перевірити і вік покупця — чи можна йому його продавати. Крипто-автомат продемонструє, як можна використовувати блокчейн для перевірки особистості. У перспективі, якщо все пройде добре, то виробники товарів, з придбання яких існують вікові обмеження, зможуть перейти на продажу товарів через торговельні автомати на блокчейні.