Рішення ДРС № 379 від 6 вересня цитує УкрАгроКонсалт.
У ДРС звернули увагу на те, що представлений Мінінфраструктури аналіз регуляторного впливу містить формальний опис запропонованих проектом наказу змін, не є інформативним і не відповідає Методиці проведення аналізу впливу регуляторного акту, підтвердженої постановою Кабміну від 11 березня 2004 року № 308.
«З огляду на відсутність аналітичних показників, формальним є твердження щодо збитковості перевезення порожніх вагонів, оскільки розробником не надано підтверджуючих даних щодо збитковості відповідного напряму діяльності на прикладі ПАТ «Укрзалізниця», — йдеться в документі.
ДРС було встановлено, що фінансовий звіт «Укрзалізниці» за 2017 рік у розділі 8 містить відомості про операційний дохід з вантажних перевезень в розмірі майже 61 млрд грн., операційний результат у сегменті вантажних перевезень 18,8 млрд грн., з чого слідує рентабельність вантажних перевезень майже 31%.
Відповідно до проведених досліджень ДП «Укрпромзовнішекспертиза» вантажоперевезення «Укрзалізниці» в 2017-2018 роках рентабельні на рівні 33-23%. Збитковими є пасажирські перевезення, які «Укрзалізниця» субсидує (10,5-11,5 млрд грн. на рік). При цьому встановлено, що сумарний обсяг амортизаційних відрахувань і валового прибутку від вантажних перевезень (32,2 млрд грн.), достатній для повноцінного виконання плану капітальних інвестицій в 2018 році (26,9 млрд грн).
За оцінками «Укрпромзовнішекспертизи», введення в дію проекту наказу збільшить витрати вітчизняних виробників на вантажні залізничні перевезення на 11%, що знизить їх цінову конкурентоспроможність на глобальних ринках і призведе до скорочення обсягів виробництва продукції. Внаслідок чого знизяться обсяги вантажних перевезень «Укрзалізниці» на 1,5-2 млн тонн на місяць, і відповідно вона недоотримає до кінця року 4-5 млрд грн. прибутку.
Таким чином встановлено наявність факту прогнозованого негативного впливу на відповідне бізнес-середовище, яке корелюється в межах сотень мільйонів гривень на відповідні галузі щорічно, що в свою чергу буде мати вплив на показники обсягу вантажоперевезень, в тому числі обсягів експорту, обсягів виробництва внутрішнього продукту, суми податкових відрахувань до бюджету, а також сум валютних надходжень в країну.
Нормативне закріплення уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів, вважає ДРС, вимагає проведення Мінінфраструктури обгрунтованого економічного аналізу щодо впливу зміни тарифів на залізничні перевезення на загальноекономічні показники розвитку різних галузей з урахуванням інформації, отриманої від суб’єктів господарювання.
«Наголошуємо, що ухвалення рішення про підвищення вартості окремих видів перевезень залізничним транспортом доцільно приймати з урахуванням балансу інтересів усіх зацікавлених сторін і відповідне рішення повинно відповідати принципам державної регуляторної політики, таким як: ефективність, тобто досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, держави і громадян, і збалансованість забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави», — йдеться в рішенні ДРС.