Дані Державної служби статистики передає УкрАгроКонсалт.
Серед усіх груп товарів перше місце займають зернові культури. За звітний період Україна експортувала зерна на $4,8 млрд.
Далі йдуть жири й олії, готові харчові жири, воски ($3,2 млрд); насіння і плоди олійних рослин, солома і фураж ($1,4 млрд); м’ясо та їстівні субпродукти ($478,9 млн); молоко і молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед ($346,5 млн).
Топ-10 ключових товарів, які Україна експортувала на зовнішні ринки за дев’ять місяців 2018 року:
- соняшникова олія ($2,9 млрд);
- кукурудза ($2,3 млрд);
- пшениця ($2 млрд);
- ріпак ($700 млн);
- соєві боби ($600 млн);
- ячмінь ($460 млн);
- м’ясо птиці ($380 млн);
- цукор ($150 млн);
- шоколад ($119 млн);
- соєва олія ($117 млн).
У порівнянні з попереднім роком, найбільше зріс обсяг продажів м’яса птиці — на 29%, експорт шоколаду збільшився на 21%. Також слід відзначити соєву олію (зростання на 18%), насіння ріпаку (на 15%) і пшеницю (на 6%).
Сумарний обсяг товару з топ-10 становить 85% від загальної вартості експортованих товарів харчової та аграрної промисловості.
Основна експортна продукція продовжує бути сировинною. Причому ця продукція слідує світовим екологічним трендам — зростають обсяги як виробництва, так і продажу органічної продукції.