Репетиція приватної тяги: бізнесу можуть дозволити використання власних локомотивів

Репетиція приватної тяги: бізнесу можуть дозволити використання власних локомотивів

Але знайти їх для себе за кордоном – завдання самих трейдерів

Репетиція приватної тяги: бізнесу можуть дозволити використання власних локомотивів

Українські вантажовідправники найближчим часом можуть отримати від влади дозвіл використовувати на залізниці власні локомотиви. Приватний бізнес зможе залучати їх за кордоном для перевезення своїх вантажів по Україні. Такий алгоритм запропонований як один з варіантів вирішення проблеми «Укрзалізниці», яка не може задовольнити всі заявки на перевезення вантажів через дефіцит тяги. Він був озвучений 23 жовтня під час наради у віце-прем’єр-міністра Володимира Кістіона за участю представників аграрних асоціацій, депутатів Верховної Ради та інших зацікавлених сторін.

Як розповів iAgro президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко, великий бізнес або компанії-посередники знаходитимуть локомотиви і передаватимуть їх у концесію «Укрзалізниці» (оскільки приватна тяга ще не дозволена законом), після чого УЗ зможе надавати ці локомотиви саме тій компанії, яка їх знайшла. Козаченко уточнив, що таке рішення має бути оформлене постановою чи розпорядженням Кабінету міністрів, аби оперативно вирішити проблему дефіциту тяги.

Крім цього, на нараді було прийнято рішення повторно внести до Верховної Ради проект закону, який закріпить можливість використання приватної тяги в залізничній інфраструктурі «Укрзалізниці». Минулого тижня, 18 жовтня, парламент уже розглядав відповідний законопроект №7316, однак депутати його «провалили». Тепер, за словами Леоніда Козаченка, створено робочу групу, яка збереться у п’ятницю, 26 жовтня, і допрацює законопроект з тим, щоб наступного тижня він був внесений або президентом, або групою депутатів.

Також на нараді у Володимира Кістіона обговорювалося закриття «Укрзалізницею» малодіяльних залізничних станцій, на згубні наслідки якого нарікають зернотрейдери. Поки обумовлено, що це рішення переглянуть, але яким чином – конкретики поки немає. За словами Леоніда Козаченка, для компаній-вантажовідправників аграрної продукції це питання є дуже чутливим, оскільки закриття або «заморожування» станцій призводить до зупинки розташованих біля них елеваторів. А це, в свою чергу, може стати відчутним ударом по галузі, яка планує нарощувати врожаї зернових і потребує елеваторних потужностей.

Ще одним обговорюваним питанням стало підвищення тарифів УЗ, проте по ньому ще немає остаточного рішення – знову ж таки, буде створено робочу групу, яка продовжить шукати шляхи вирішення цієї проблеми.

Один з представників бізнес-кіл, який був присутній на нараді, сказав у коментарі iAgro, що ефект від цього заходу назвати проривним навряд чи можна, хоча певний позитив усе-таки є. «Більшою мірою знову проговорили проблеми, які всім і так відомі. Системного їх вирішення немає, і навряд чи воно можливе до кінця сезону. Але була готовність з боку уряду максимально вирішувати проблеми кожного гравця окремо у міру їх надходження», – відзначило джерело.

Як повідомляв iAgro, минулого тижня, 17 жовтня, народні депутати від аграрного комітету на засіданні уряду попросили прем’єр-міністра Володимира Гройсмана відреагувати на рішення «Укрзалізниці» про чергове підвищення тарифів на залізничні перевезення. Прем’єр дав доручення Володимиру Кістіону провести нараду і розібратися в причинах того, що відбувається.

УЗ протягом цього року, а особливо – з початку сезону перевезення зернових вантажів, знаходиться під масованою критикою з боку бізнесу, незадоволеного тим, як держкомпанія справляється з заявками на перевезення вантажів, а також – підвищенням тарифів на ці перевезення.