Більше 30% великих компаній-операторів залізничних перевезень готові інвестувати в придбання локомотивної тяги.
Про це свідчать результати опитування, проведеного асоціацією «Український логістичний альянс» (УЛА), повідомляє Інтерфакс-Україна.
У дослідженні взяли участь 37 найбільших приватних операторів ринку залізничних вантажних перевезень (вантажовласники, власники рухомого складу, експедитори та ін.) із сумарною часткою ринку в 65%, компаній-власників вантажного рухомого складу (сумарна частка ринку — 77%) і замовників перевезень — власників вантажів, що перевозяться (з часткою ринку понад 68%).
Згідно з результатами опитування, через брак локомотивної тяги майже 67% респондентів змушені користуватися іншими видами транспорту для перевезення вантажів. При цьому понад 83% компаній зазначили, що у своїй майбутній діяльності, крім залізничних перевезень, мають намір використовувати інші види транспорту.
Важливими механізмами лібералізації ринку тяги учасники опитування назвали: узгоджену роботу диспетчерів власника локомотива і «Укрзалізниці»; необхідність договірних відносин «Укрзалізниці» з власниками приватної тяги; вихід на український ринок приватних локомотивних компаній на рівних з державним оператором умовах і безперешкодне курсування приватної тяги на мережі залізниць.
Майже 100% учасників опитування вважають, що питання лібералізації локомотивної складової повинно бути закріплене в новій редакції закону «Про залізничний транспорт України» та інших нормативно-правових актах таких, як договір на використання інфраструктури «Укрзалізниці».
Нагадаємо, Порошенко доручив «Укрзалізниці» підготувати законопроект про допуск приватної тяги.