Про це йдеться в повідомленні прес-служби «Укрзалізниці».
Через несвоєчасне вивантаження вагонів в морських портах і їх накопичення, залізниці змушені оголошувати конвенційні обмеження для підтримки пропускної здатності залізничної інфраструктури, йдеться в повідомленні.
В останні тижні спостерігалася позитивна динаміка перевезень аграрної продукції залізницею, відзначили в компанії. Так, завдяки ефективній організації роботи, зокрема маршрутним відправкам, «Укрзалізниці» вдалося в жовтні 2018 на 9% збільшити перевезення зерна в порівнянні з вереснем. У листопаді ці темпи були майже подвоєні: за 17 днів місяця перевезено на 17% зерна більше в порівнянні з аналогічним періодом жовтня.
«Однак утримувати позитивний темп навантаження неможливо без своєчасного вивантаження цих вантажів у морських портах»,— заявив директор з економіки та фінансів Укрзалізниці Андрій Рязанцев.
Наприклад, 14 листопада 2018 вивантаження зернових вантажів в морських портах України склало +1589 вагонів при навантаженні на адресу портів 1991 вагон. Цей дисбаланс призводить до накопичення навантажених вагонів на підходах до станцій вивантаження. Через таку ситуацію «Укрзалізниця» була змушена з 17 листопада 2018 р. ввести чергове обмеження перевезень на чотири станції, які обслуговують термінальні комплекси та порти. Всього з початку року було вже оголошено 19 обмежень на перевезення зернових вантажів призначенням на порти України, загальним терміном понад 70 діб, відзначили в компанії.
«У нас є розуміння, що чимало проблем цього сегмента вантажоперевезень полягають у великих сезонних коливаннях, в небажанні розвивати інфраструктуру для зберігання агропродукції і, як наслідок, відсутність відповідних площ для цього. У той же час присутні і своєрідні «маркетингові хитрощі», коли посередники, скупивши продукцію у виробника, намагаються миттєво вивезти її в порти, мінімізувавши свої витрати ціною руйнування існуючих логістичних зв’язків, фактично за рахунок інших учасників ринку. Прикро, що також поширена практика, коли посередники свідомо гальмують відвантаження продукції, збиваючи ціну для виробника, безпідставно звинувачуючи у вигадуванні проблеми «Укрзалізницю»,— прокоментував Андрій Рязанцев.
Підприємство закликає Міністерство інфраструктури України і Адміністрацію морських портів України (АМПУ) втрутитися в ситуацію і прискорити вивантаження зернових вантажів в портах з метою зменшення часу простою вагонів-зерновозів під вантажними операціями.