Два роки тому було скорочено підрозділ транспортної поліції, в результаті чого почастішали випадки крадіжок, відповідальність за які ніхто не поніс.
Українська зернова асоціація (УЗА) з метою протидії випадкам розкрадання зерна при його транспортуванні від елеваторів до портів пропонує ПАТ «Укрзалізниця» впровадити механізм страхування відповідних вантажів і регресивного відшкодування втрат потерпілому власнику вантажу.
Про це йдеться в повідомленні асоціації.
«Проблема розкрадання зерна на залізниці стосується всіх учасників ринку – виробників, переробників та експортерів. Для зерновиків було б добре, щоб «Укрзалізниця» забезпечила фізичне збереження вантажів і впровадила ринковий механізм компенсації втрат шляхом впровадження системи страхування вантажу», – сказав президент УЗА Микола Горбачьов.
При цьому, він відзначає, що, як правило, в ході транспортування розкрадається найбільш дорогий вантаж.
«Тому, ріпак, який стоїть в три рази дорожче пшениці, з більшою ймовірністю буде витягнутий з вагона. Те ж саме стосується сої або соняшнику. Адже це ті дорогі культури, втрата яких завдасть значних збитків товаровиробнику», – підкреслив він.
Експерти УЗА вважають, що покращити ситуацію також може вдосконалення способів пломбування вагонів, спільний супровід експедиторів і позавідомчої охорони таких вагонів на станції, забезпечення охороною станцій, на яких найчастіше відбуваються крадіжки (цілодобове освітлення, відеозапис).