Укрзалізниця задовольнила тільки три заявки з 10 на перевезення зерна ступеневими маршрутами

Укрзалізниця задовольнила тільки три заявки з 10 на перевезення зерна ступеневими маршрутами

Такий варіант відправки повинен був стати компромісом між перевізником і зернотрейдерами

Укрзалізниця задовольнила тільки три заявки з 10 на перевезення зерна ступеневими маршрутами

За місяць дії нового способу перевезення зернових — ступеневими маршрутами — «Укрзалізниця» задовольнила тільки три з 10 заявок на перевезення, поданих Українською зерновою асоціацією (УЗА).

Про це повідомила УЗА з посиланням на в.о. виконавчого директора асоціації Сергія Іващенка. «Такі ступеневі відправки покликані вирішити питання залізничних перевезень зерна з «вагонних» елеваторів і забезпечити ефективну логістику зернових. Тому запрошуємо всіх учасників зернового ринку до співпраці і чекаємо збільшення ступеневих маршрутів», — зазначив Сергій Іващенко.

Як повідомляв iAgro, протягом минулого року УЗ через дефіцит локомотивів пропонувала різні способи оптимізації залізничних перевезень зернових вантажів. У числі іншого, компанія розглядала варіант закрити або обмежити вивезення зерна приблизно з двох сотень малозавантажених залізничних станцій, що викликало шквал критики з боку зернотрейдерів. В результаті монополіст став подавати локомотиви і вагони тільки на елеватори, на яких можна було завантажити відразу весь зерновий маршрут — 54 вагона. Таких елеваторів налічувалося близько 70. На інші станції до кінця року «Укрзалізниця» виділяла вагони і локомотиви за залишковим принципом, і в підсумку 95% перевезень зерна довелося на маршрутні елеватори.

У зв’язку з цим УЗА спільно з «Укрзалізницею» розробили механізм створення ступеневих маршрутів, який передбачає формування відправних маршрутів у 54 вагони не з однієї станції, а з декількох сусідніх елеваторів і залізничних станцій, об’єднаних в один залізничний полігон. Перший ступеневий маршрут був сформований на онлайн-платформі Transithub, запущеній в кінці минулого року компанією «Кернел» для здійснення залізничних перевезень спільно з іншими компаніями і експедиторами.