Українські порти збільшать потужності перевалки агропродукції вже в поточному році

Українські порти збільшать потужності перевалки агропродукції вже в поточному році

Адміністрація морських портів України в 2019 році планує завершити виконання власних зобов’язань по п’яти великим інфраструктурним проектам в п’яти портах.

Українські порти збільшать потужності перевалки агропродукції вже в поточному році

Загальна сума інвестицій АМПУ і бізнесу за весь період їх реалізації повинна скласти понад 16 млрд грн.

Про це йдеться в повідомленні прес-служби АМПУ.

Також буде розпочато підготовку до запуску масштабних проектів в двох портах. Обсяг очікуваних інвестицій — майже 2 млрд грн.

«Більшість проектів, зобов’язання за якими АМПУ планує виконати в 2019 році, спрямовані на збільшення потужностей перевалки аграрної продукції. Вони реалізуються в рамках державно-приватного партнерства: АМПУ інвестує кошти в днопоглиблення або реконструкцію гідротехнічних споруд (причалів), а бізнес вкладає гроші в розвиток терміналів, модернізацію і збільшення їх потужностей і конкурентоспроможності», — зазначив керівник АМПУ Райвис Вецкаганс.

Так, в 2019 році планується завершити реконструкцію причалу 1-з в «Одеському порту». Проект передбачає зведення нового зернового термінала за рахунок приватних інвестицій компанії «Бруклін-Київ» і Louis Dreyfus.

У «Маріупольському порту» фінішує реконструкція причалу №4, біля якого ДП «Маріупольський морський торговельний порт» планує запустити восени першу чергу сучасного зернового термінала. У порту «Миколаїв» буде завершено будівництво причалу №8, під нові потужності з перевалки зерна та олії.

Також близькі до завершення масштабні проекти щодо днопоглиблення. У порту «Чорноморськ» вже реконструйований підхідний канал і завершуються роботи на акваторії 1-го ковша Сухого лиману. Це дозволить збільшити можливості обробки зернових і олійних вантажів для підприємств «Кернел» і Risoil, які інвестують в розвиток власних потужностей, а також інших операторів, які працюють в порту. Проект передбачає, що Чорноморськ зможе приймати судна класу Panamax і post-Panamax.

Триває капітальне днопоглиблення в порту «Південний». У перспективі збільшення глибин до 21 м зробить його одним з найглибших портів Чорного моря. Планується завершення реконструкції підхідного каналу та підходів до причалів № 5 і 6, що підвищить конкурентоспроможність державного стивідора «Морський торговельний порт Южний».

Цього року АМПУ почне підготовку до реалізації ще двох масштабних проектів. Так, в «Одеському порту» в партнерстві з компаніями СМА CGM, яка входить до трійки світових лідерів контейнерних перевезень, і «Бруклін-Київ» передбачена реконструкція причалів № 13-з і 14-з. Проект передбачає збільшення обсягів перевалки контейнерів на 50 000 TEU на рік.

У порту Миколаєва планується реконструкція причалу №0, спільно з COFCO — найбільшою китайською продовольчою компанією. За підсумками реалізації проекту потужності з обробки зернових і олійних вантажів збільшаться до 4 млн тонн на рік.