Слова президента Української зернової асоціації Миколи Горбачьова, в ефірі телеканалу 112 передає AgroPortal.
За його словами, не менше третини всього зерна закуповується за форвардними контрактами, тобто ще до того, як урожай буде вирощений і зібраний.
«Для нас дуже важливо планувати і розуміти, у скільки обійдеться логістика у вересні, жовтні, листопаді. Не знаючи точних розмірів тарифів, не можна прогнозувати і ціну для форвардних контрактів. Таким чином зернотрейдери будуть закладати ризики по логістиці в закупівельні ціни, а це призведе до зниження рентабельності при виробництві зерна», — сказав Горбачьов.
Він зазначив, що «Укрзалізниця» зберігає монополію, в той час як якість наданих нею послуг, м’яко кажучи, залишає бажати кращого.
«УЗ не може гарантувати час, за який вантаж буде доставлений. При нормативі 250 км на добу у нас бувають антирекорди, коли на відстань в пару сотень кілометрів вантаж доставляється два тижні», — сказав Горбачьов.
На його думку, ситуацію може врятувати допуск приватних операторів до локомотивної тяги, якого вони зараз не мають.
«Справедливий тариф сформується тільки при наявності конкуренції, а для цього необхідні проекти державно-приватного партнерства та лібералізація локомотивної складової. Тільки ринок зможе відрегулювати розмір тарифів до нормального рівня рентабельності, що забезпечує прибутковість. У США три приватних залізничних оператора, і якщо купувати у них послуги по форварду, то можна отримати значний дисконт», — сказав Горбачьов.