Тепер на виставках кажуть: «Ми вас знаємо, у вас смачні яблука»
Голова Ассоціації «Укрсадпром»

Тепер на виставках кажуть: «Ми вас знаємо, у вас смачні яблука»

З чим українські виробники овочів і фруктів повернулися з Fruitlogistica 2019

Тепер на виставках кажуть: «Ми вас знаємо, у вас смачні яблука»

Незабаром після «Аграрного Давосу» — Grüne Woche — Берлін приймав ще одну найбільшу міжнародну виставку, пов’язану з аграрною сферою. З 6 по 8 лютого в столиці Німеччини пройшла Fruitlogistica 2019, яка зібрала провідних представників плодоовочевого бізнесу. Україна лише останні кілька років є її активним учасником. Голова асоціації «Укрсадпром» Дмитро Крошка розповів iAgro, скільки вітчизняних компаній відвідали Берлін в цьому році під егідою цієї виставки, і який ефект від участі в таких заходах вже отримали рядові виробники фруктів.

Загальними зборами членів Асоціації «Укрсадпром» ще в 2017 році було ухвалено рішення про створення стендів на двох виставках — Fruitlogistica (Берлін) і Asia Fruitlogistica (Гонконг), і відтоді ми постійно в них беремо участь. До цього українського стенду ніколи на цих заходах не було. Тому можна сказати, що саме за допомогою національних стендів нам вдалося відкрити світові Україну та нашого вітчизняного виробника.

Уже сьогодні чітко помітна тенденція: все більше і більше українських компаній бачать для себе реальну можливість і потребу брати участь в такому масштабному заході міжнародного рівня. Адже без перебільшення можна сказати, що для виробника це — головна подія року. Тільки уявіть: 3200 експонентів з 90 країн, і більше 78 000 професіоналів торгівлі з усього світу.

Стенд України на Fruitlogistica 2019 став наймасштабнішим за весь час нашої участі — 100 кв. м. Всього на виставці були присутні більше 20 вітчизняних компаній: виробники ягід, волоського горіха, яблук, часнику, а також експортні компанії, які спеціалізуються на селекції, упаковці та експорті кращого українського продукту.

Безумовно, участь в таких виставках — недешеве задоволення. Стандартної вартості для всіх учасників не було. Деякі компанії були підтримані донорами або об’єдналися між собою для зменшення витрат і збільшення обсягу пропозиції. А деякі — наприклад, виробники посадкового матеріалу — змушені були оплачувати повну вартість, яка перевищувала 5 тис. євро. Однак навіть такі витрати при ефективній роботі окупаються протягом одного сезону, дозволяючи компаніям сформувати стабільну репутацію на світовому ринку.

На жаль, поєднати дуже інтенсивні щоденні переговори з потенційними покупцями на стенді і обхід стендів інших учасників — дуже складно. Фокус нашої участі полягав, в першу чергу, в пошуку покупців і обговоренні майбутніх контрактів в новому сезоні. Але при цьому всі учасники намагалися знайти час для ознайомлення з технологічними новинками. Зараз найбільший інтерес всіх українських виробників прикутий до забезпечення зберігання та упаковки свіжої продукції, а також — до збереження якості продукції під час транспортування покупцеві і збільшення термінів реалізації свіжих фруктів і ягід на торгових майданчиках.

На цій виставці укладаються контракти про постачання не в поточному, а в майбутньому сезоні, тому про конкретні результати всі учасники зможуть розповісти після збирання врожаю в 2019 році. В цілому, інтерес до українських яблук, лохини і черешні вже не перший рік стабільно високий. Тепер головне завдання — підтримати його і закріпити репутацію надійного постачальника.

З досвіду можу сказати, що, чим послідовніше конкретна компанія бере участь в заходах такого рівня, тим більший успіх її чекає. Наприклад, компанія-експортер USPA fruit, що об’єднує виробників вже вдруге на Fruitlogistica. За рік вона розширила географію своїх постачань в 12 країн світу. Учасники виставки навіть показували фото з маркетів своїх країн: яблука в брендованих упаковках від української компанії USPA fruit. А відгуки в стилі «Ми вас знаємо, у вас смачні фрукти» — це не тільки приємно, але і є підтвердженням заслуженого успіху.

Завжди, коли покупець українського продукту задоволений його якістю і при цьому впевнений, що таку ж якість отримає і в наступний раз — це перемога. І я вважаю, що про це не потрібно соромитися розповідати.

Обсяг експорту свіжих фруктів і ягід з України на нові розвинені ринки істотно збільшився саме за рахунок презентацій на подібних виставках. І це вплинуло не тільки на обсяги торгівлі, а й збільшило відпускні ціни виробників, для деяких з них майже на 100%. Наприклад, українські яблука весь останній сезон практично не конкурують з польськими за ціною: стабільно висока якість української продукції дозволяє фермерам продавати свій товар набагато дорожче.