Національний комітет розвитку промисловості з метою перешкоджання неналежному використанню державної допомоги має намір підготувати зміни до постанови уряду, яким агровиробникам дозволена 25% -ва компенсація з держбюджету за придбані у вітчизняних виробників вагони-зерновози.
Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.
“Відповідні зміни будуть грунтуватися на позиції Антимонопольного комітету України (АМКУ), згідно з якою використання вагона, за який отримано компенсацію з держбюджету, для надання послуг іншим аграріям з перевезення їх зерна не відповідає принципам закону про держдопомогу суб’єктам господарювання”, – повідомили в секретаріаті Нацкомітету .
Необхідність внесення таких змін продиктована, зокрема, тим фактом, що на сьогодні аграрії не проінформовані про це роз’яснення АМКУ, яке було дано на депутатський запит виконавчого директора Нацкомітету Анатолія Гіршфельда.
Посилаючись на позицію АМКУ, А. Гіршфельд, заявляє: придбані в рамках програми часткової компенсації вагони можуть бути використані аграріями виключно для перевезення зерна власного виробництва з одного місця в інше для першого продажу. У разі ж надання агровиробників послуг з перевезення вантажів з/д транспортом продукції не власного виробництва, вони підпадають під дію закону про держдопомогу і про них окремо необхідно повідомити АМК.
Як повідомлялося, Верховна Рада в листопаді 2018 року внесеними правками до Бюджетного кодексу дозволила сільгосптоваровиробникам використовувати до 20% держпідтримки на закупівлю спеціальних вагонів для перевезення зерна, обладнання для виробництва біоетанолу та електроенергії з біомаси.
Кабмін на виконання доручення закону про держбюджет-2019 передбачив кошти на компенсацію вартості вагонів-зерновозів українського виробництва, в січні вніс відповідні зміни до своєї постанови. При цьому обсяг асигнувань за програмою компенсації вартості складної сільгосптехніки знижений з планованих 1,5 млрд грн до 881 млн грн.
На компенсацію можуть претендувати аграрії, які придбали вагони-зерновози з 1 січня 2019 року.
“З відкритих інформаційних джерел ми бачимо, що процес пішов. Але, по-перше, вагони-зерновози повинні бути включені в Перелік вітчизняної сільгосптехніки, на яку поширюється 25%-на компенсація їх вартості, що формується спеціальною комісією при МЕРТ, по-друге, аграрії повинні бути проінформовані про позицію АМКУ, – констатує А. Гіршфельд.
За його інформацією, в 2018 році 141 український виробник пропонував 9,250 тис. найменувань продукції, вартість якої частково компенсується з держбюджету. Понад 7 тис. агрогосподарств інвестували в сільгоспмашинобудування 4,4 млрд грн, отримавши компенсацію в розмірі 912 млн грн за придбання техніки українського виробництва. Порядку 2/3 техніки і обладнання, за якими виплачено компенсацію в 2018 році, перебувало в ціновому діапазоні від 100 тис. грн до 500 тис. грн. (без НДС). Здебільшого це грунтообробна і посівна техніка.