В Україні готуються комерційні партії лохини для експорту в закордонні мережі супермаркетів.
Про це заявив Сергій Галашевський, директор органу сертифікації «Органік Стандарт», передає EastFruit.
За словами Сергія Галашевського, в розрізі виробництва органічних ягід в Україні більше вирощується органічної малини. Друге місце займає органічна лохина, насадження якої постійно збільшуються.
«Ми ще не експортували свіжу органічну лохину, але в цьому році наші виробники планують здійснити цю поставку. Зараз готуються комерційні партії ягоди для експорту в закордонні мережі супермаркетів», — зазначив фахівець.
При цьому третє місце за обсягами виробництва органічних ягід займає суниця садова, а за нею йдуть ряд нішевих культур типу смородини, агрусу, жимолості.
Характеризуючи ринок органічної продукції України, Сергій Галашевський зазначив, що українські органічні виробники сьогодні вибирають дві стратегії.
«Одна стратегія полягає в спеціалізації господарства, коли воно обирає якусь одну культуру для виробництва. Інша стратегія — це диверсифікація виробництва, коли, навпаки, виробник вибирає для вирощування, наприклад, 10 різних культур.
В овочевому напрямку, на думку експерта, найчастіше використовується стратегія диверсифікації. Виробники в цьому сегменті вирощують багато різних культур, але в незначних обсягах.
Фахівець також додав, що сьогодні в Україні в значних обсягах вирощується така культура як органічний гарбуз, здебільшого для подальшого отримання насіння.
«Ці насіння потім експортуються, наприклад, в таку країну як Австрія. Є приклади і відправки на експорт органічного кавуна», — зазначив Сергій Галашевський.