Значні витрати на перевезення і низька якість транспортного обслуговування — ключові причини, які стримують розвиток логістики українського аграрного ринку. Таку заяву зробив керівник компанії JIT+ Вадим Бікулов.
Про це пише ЦТС.
“Якщо коротко, то серед ключових проблем логістики українського аграрного ринку я б виділив наступні. Значні витрати на логістику і низька якість транспортного обслуговування; низька інформаційна підтримка і відсутність синхронізації з системами обліку (наприклад, CRM і ERP)”, — розповів Вадим Бікулов.
Також він відзначив негативну роль відсутності захисту прав інвесторів і людський фактор, який знижує конкурентоспроможність українських трейдерів в порівнянні з іноземними. “Відсутність реформ, спрямованих на модернізацію ж/д і автологістики; низька обробка вантажного транспорту і вагонів елеваторами і припортовими ж/д станціями (про склади підлогового зберігання я взагалі мовчу); наявність прихованих вузьких місць логістики українського зернового ринку, які проявляються в пікові періоди сезону, — продовжує перераховувати негативні чинники Бікулов. — Причому, якщо говорити про перший пункт, то істотне підвищення тарифів на ж/д перевезення в сукупності з рядом заходів, прийнятим керівництвом “Укрзалізниці” для поліпшення ситуації, сприяли тому, що плече використання автотранспорту в Україні істотно збільшилася. Тобто якщо раніше автотранспорт в основному використовувався на дистанції до 200 кілометрів, то вже в минулому сезоні цей вид транспорту все частіше застосовувався для здійснення міжобласних перевезень при відстані 500-1000 кілометрів, а іноді і більш того”.
За словами Бікулова, дана обставина грає на руку перевізникові, але не знижує вартість витрат на логістику, наслідком чого стане підвищення цін на кінцевий продукт.
Разом з тим, раніше він зазначав, що в питанні діджіиталізаціі в сфері вантажних перевезень Україна може дати фору компаніям з ЄС. “Українська логістика також має свої сильні сторони: сучасні IT-інструменти плюс досвід європейських партнерів, який допомагає створити в рази більше ефективну зернову логістику”, — заявив Бікулов.