Чим ризикують компанії, які в ім’я прогресу розлучаються зі старою назвою?
Одне з провідних свинарських підприємств України, «Даноша», в березні змінило назву на «Гудвеллі Україна» (Goodvalley). Трансформація відбулася в рамках глобального перейменування данської групи Axzon, якій належить екс- «Даноша».
Нову назва буде поширено на всі дочірні компанії Axzon в різних країнах — Poldanor and Prime Food в Польщі, «Даноша» в Україні і «Дан-Інвест» в Росії. Графічні зображення і транслітерація будуть враховувати переваги місцевих споживачів.
«Споживачі в Польщі, Україні та Росії все частіше вимагають якісних продуктів, які виробляються на локальному рівні в умовах, що гарантують безпеку харчових продуктів і повагу до довкілля та добробуту тварин. Це і є основа нашої бізнес-моделі, і нова назва та бренд підкреслять наш продукт і якість», — сказав Том Аксельгаард, генеральний директор і засновник Axzon.
Вже працює глобальний веб-сайт goodvalley.com, англійською, данською, польською, українською та російською мовами, куди перенаправляються користувачі зі старою веб-сторінки української «Даноша» (www.danosha.com.ua). Також під новою назвою свинарська компанія вже фігурує у вакансіях на профільних сайтах з пошуку роботи.
З якими ризиками пов’язана зміна назви бізнесу?
Якщо вона зачіпає лише корпоративні інституції, а не споживчі бренди — то з мінімальними. «Наприклад, якщо купується молоко «Х», ви дивитеся не на назву виробника — ви бачите торгову марку, а марка не змінюється. Для простого споживача зміна назви фірми не буде помітною. Для сировинного сектора таке перейменування компаній і зовсім не критично», — вважає адвокат Володимир Кокоячук.
Основну складність представляє бюрократична тяганина — внесення нової назви в реєстр і тд. Однак і почати все з чистого аркуша, змінивши назву теж не вийде. «В юридичних питаннях і договорах, в інших операціях, в тому числі пов’язаних зі сплатою податків, завжди береться до уваги код фірми ЄДРПОУ. І в разі зміни назви фірми, код не змінюється. Компанія залишається собою з усіма ризиками, обов’язками і правами, які вона отримала в процесі роботи», — каже адвокат.
iAgro згадав ще п’ять прикладів перейменувань бізнесу їх причини.
«Альфред С. Топфер» — ADM Зернотрейдер
«Альфред С. Топфер» (7-й на момент перейменування експортер зернових і олійних з України) в 2014 році змінив назву на ADM. Причина перейменування: покупка німецької компанії холдингом Archer Daniels Midland Co (ADM).
«Альфа Телеком» — «Altimo»
Компанія «Альфа Телеком» була створена в 2004 році для консолідації телекомунікаційних активів «Альфа-груп». В кінці 2005 року в Лондоні відбулося урочиста презентація нової назви компанії: Altimo (Alfa Telecom International Mobile).
Причина перейменування: вихід на глобальний ринок, покупка міжнародних активів.
Tesla Motors — Tesla
У 2017 році дітище Ілона Маска втратило друге слово в своїй назві, яке асоціювалося з автомобільним ринком. Про це було офіційно повідомлено всіх партнерів компанії, були внесені зміни в усі установчі документи та сертифікати.
Причина перейменування: розширення бізнесу за межі виробництва електрокарів, зокрема — нарощування виробництва сонячних батарей, з яким компанія пов’язує великі плани
Merloni Elettrodomestici — Indesit Company
Італійська корпорація Merloni Elettrodomestici, відомий виробник побутової техніки, в 2005 році трансформувала назву в Indesit.
Причини перейменування: необхідність універсального англомовної назви, зважаючи на транснаціональний статус компанії і популярність всіх торгових марок в різних країнах, придбаних в період активної експансії Merloni, під єдиним брендом.
Google — Alphabet Inc
Складно знайти більш відомий бренд ніж Google, проте в 2015 році корпорація розчинилася в новому холдингу — Alphabet Inc. Новина викликала зростання акцій Google на 6%, що, втім було пов’язано не з самим ренеймінгом, з озвученням нової стратегії розвитку, яку схвально сприйняли інвестори.
Причини перейменування: реструктуризація компанії, об’єднання активів і стратап різного профілю в одну структуру, оптимізація управління.
Довідка
«Даноша» — українська сільськогосподарська компанія, яка належить данській Axzon, була створена в червні 2004 р в с. Копанки недалеко від міста Калуша (Івано-Франківська область). Входить в ТОП-10 компаній за обсягом поголів’я. Група Axzon існує з 1994 р спеціалізується на вирощуванні зернових, виробництві кормів, тваринництві та м’ясопререробці. Є великим гравцем на ринку біоенергетики. Основні активи розташовані в Польщі, Україні та Росії.