Юлія Тимошенко як двигун торгівлі

Юлія Тимошенко як двигун торгівлі

Чому для виробника продукту, який потрапив в ролик політика, все, що відбувається, схоже на страшний сон

Юлія Тимошенко як двигун торгівлі

Юлія Тимошенко, лідер партії Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» опублікувала на своїй сторінці в Facebook на честь дня кондитера відео, в якому ділиться сімейними рецептом приготування сирників.

Попри те, що це відео, як стає зрозуміло в фіналі, — перш за все елемент політичної кампанії, його героїня мимоволі досягла ще однієї мети — промотувати цукрозамінник стевію, який застосувала в рецепті, замінивши нею цукор.

«Ми в родині практично не використовуємо цукор, ми використовуємо такий продукт як стевія. Він абсолютно натуральний і в ньому нуль калорій», — підкреслила політик, показавши упаковку продукту. На ранок п’ятниці, 4 травня, у відео було понад 121 000 переглядів. Як відзначають фахівці рекламного ринку, якби герой вірусного відео зупинився на популяризації стевії, як цукрозаміннику, мова б йшла тільки про приватну думку. Але в кадр потрапила реальна SKU — впізнавана упаковка продукту, що можна трактувати як продакт-плейсмент.

«Думаю, для виробника стевії, чий продукт потрапив в ролик, цей випадок — як страшний сон. Адже відео — це відвертий тролінг, він сповнений цинізму», — говорить Сергій Бедричук, креативний директор рекламної агенції «АСПІРИН Адвертайзінг». Він зазначає: оскільки сама героїня неоднозначно сприймається в суспільстві так, що все, «що поруч з нею, перетягне на себе частину негативу її образу». Він переконаний, що використання продукту не узгоджувалося і виробником/постачальником, і при цьому продукт отримав більше негативного іміджу, ніж позитивної популяризації.

«Перша нормальна реакція компанії — подати в суд. Але здорова на голову людина захоче судитися з героєм відео? Заспокоює лише те, що крупним планом упаковку показали менше 10 секунд. Тому збиток буде мінімальний, — говорить він.

З огляду на кількість інформації яка щодня споживається середнім українцем, вірусний тролінг в соціальних мережах — це крапля дьогтю в океані комунікацій, яку ніхто насправді не помітить, а за тиждень і не згадає.

«Щодо реальних результатів. Впевненим можна бути тільки в одному. Якщо серед власників і працівників компанії-виробника стевії був електорат головної героїні відео, то тепер його точно немає. Голосувати вони будуть за іншого кандидата», — переконаний Бедричук.

Стевія — підсолоджувач, в 300 разів солодше цукру, який не містить калорій. Має гіркий присмак. На її основі виробляють натуральні цукрозамінники, в тому числі такі гіганти як Cargill (ТМ Truvia) і PepsiCo (ТМ PureVia). Обсяг світового ринку стевії в 2015 році становив $ 347 млн. Глобальний ринок цукрозамінників демонструє впевнене зростання як частина тренду на здорове харчування, додаючи близько 5% в рік. Для порівняння, глобальний ринок цукру зростає в межах 1,5%. Також популярні натуральні замінники цукру: мед, нектар агави, кукурудзяний сироп.

Олег Саєнко, експерт з питань корисного харчування, фітотерапевт, фахівець ортомолекулярної і превентивної медицини компанії Fit Curves, зазначає, що у випадку зі стевією існує пряма залежність ціна/якість: дешеві варіанти будуть давати гіркий присмак. «Сучасні технології та вміст у продукті як стевіазидів, так і алкалоїдів, дозволяють прибрати цю гіркоту, але вони і коштують дорожче», — говорить він.

В Україні 90% ринку стевії — це продукт з КНР. Національним першопрохідцем на цьому ринку є компанія Steviasun Corp.