Найбільший в світі виробник продуктів харчування — швейцарська Nestlé, отримала право на продаж споживчої продукції кавового гіганта Starbucks. Сума контракту — 7,15 млрд дол, він укладений на безстроковий період. Операція буде закрита в кінці 2018 року. Самі кав’ярні залишаються у власності Starbucks. Також права Nestlé не поширюватимуться на готову до вживання продукцію, включаючи кавові напої в жерстяних банках.
Оборот підрозділу, яке переходить під контроль швейцарців, оцінюється в 2 млрд дол. У результаті угоди, Nestlé об’єднає три кавових бренди — Nescafe, Nespresso і Starbucks.
«Цей глобальний кавовий альянс принесе досвід Starbucks в будинки мільйонів людей у всьому світі завдяки досяжності і репутації Nestlé», — цитується в спільному прес-релізі компаній Кевін Джонсон, президент і головний виконавчий директор Starbucks.
Nestlé очікує, що бізнес, який вона купує, підвищить прибуток компанії в перерахунку на акцію і стимулює органічне зростання продажів вже в 2019 році. Передбачається, що півтисячі співробітників Starbucks перейдуть на роботу в Nestlé.
IAgro згадав ще п’ять альянсів, які укладали транснаціональні компанії.
Google і Walmart
Вступили в партнерство: 2017 рік
Інтернет-гігант Google і найбільший світовий рітейлер Walmart уклали угоду, згідно з якою користувачі зможуть купувати товари через сервіси Google Assistant, зокрема через послугу «голосової покупки». База пропозиції містить у собі сотні тисяч найменувань товарів, пропонованих Walmart. Це був перший випадок в США, коли офлайн рітейлер пропонував свої товари не через власний інтернет-магазин, а через третю платформу.
За неофіційною версією альянс був спрямований на стримування розвитку Amazon.
Coca-Cola і McDonald’s
Вступили в партнерство: 1955 рік
Є думка, що ні мережа фаст-фуду ні виробник газованої води не дійшли б таких феноменальних успіхів одне без одного. Це партнерство швидше нагадує симбіоз: у всіх країнах і континентах діють ексклюзивні умови постачань продукції в ресторани швидкого харчування, а McDonald’s, виходячи на нові ринки, спирався на вже існуючу на них інфраструктуру свого глобального партнера.
McDonald’s — найбільший клієнт Coca-Cola, для обслуговування якого в компанії створено спеціальний підрозділ (його очолює син колишнього генерального директора Coca-Cola). У свою чергу для McDonald’s компанія розробила спеціальну тару — резервуари з нержавіючої сталі в яких доставляється концентрат, який вже на місці змішується з водою.
Cargill і Coca-Cola
Вступили в партнерство: 2007 рік
Сільськогосподарський гігант Cargill об’єднався з Coca-Cola в рамках проекту по виробництву натурального підсолоджувача на основі стевії — Truvia. До цього більшість компаній для виробництва низькокалорійних напоїв використовувався кукурудзяний сироп, проте він програвав в калорійності препаратів на основі стевії.
При цьому кукурудзу здорожує попит на етанол, і виробники харчових продуктів перебували в пошуку дешевої альтернативи. Cargill, використовуючи партнерство з фермерами по всьому світу, налагодив вирощування стевії в Китаї і Південній Америці. Coca-Cola, взявши на себе значну частину витрат на розробку, отримала ексклюзивні права на використання препарату в напоях.
Конкуренти, в першу чергу PepsiCo, були змушені взятися за розробку власних підсолоджувачів.
Amazon і UFC (Ultimate Fighting Championship)
Вступили в партнерство: 2018 рік
Спортивна організація UFC, що організовує змагання зі змішаних єдиноборств у всьому світі уклала договір про трансляцію турнірів через стрімінговий сервіс Prime Video компанії Amazon.
Договір не передбачав ексклюзивних прав Amazon на трансляцію спортивного контенту. Однак для інтернет-рітейлера, який активно закріплюється на ринку кабельного телебачення цей контракт — можливість ще більше потіснити конкурентів, в першу чергу — FOX Sports.
Amazon і фармацевтичний гігант Perrigo
Вступили в партнерство: 2018 рік
Amazon давно виношував плани стати альтернативою класичним аптекам, і вийти на ринок фармдистрібуціі. Значно просунутися в цьому напрямку допоміг контракт з фармацевтичною компанією Perrigo на продаж 60 найменувань безрецептурних препаратів. Рітейлер отримав ексклюзивні права на продаж препаратів Perrigo, що вдарить по традиційній фармацевтичній роздрібній торгівлі, в якій і так скорочуються обсяги продажів.
При цьому в Amazon, завдяки масштабу бізнесу, має можливість знижувати ціни, що потіснить офлайн аптеки ще сильніше. Конкуренція з інтернет-рітейлером спровокувала тренд укрупнення на традиційному фармринку: мережі аптек шукають можливості для злиття, щоб за рахунок ефекту масштабу протистояти Amazon.