Фірташ удобрить по-крупному

Фірташ удобрить по-крупному

Готується угода про злиття двох найбільших компаній-дистриб’юторів хімдобрив

Фірташ удобрить по-крупному

Дмитро Фірташ, власник хімічних заводів-виробників добрива, і компаній по їх дистрибуції, найближчим часом може ще більше зміцнити свій вплив на українському ринку. Як повідомило «Інформаційне агентство Інфоіндустрія», в травні в Україні може з’явитися найбільша роздрібна мережа з продажу мінеральних добрив в результаті злиття двох найбільших гравців. Перша — мережа компанії «УкрАгро НПК», що належить компанії OSTCHEM Distribution Limited Дмитра Фірташа. Компанія реалізує добрива, вироблені на Черкаському «Азоті», «Рівнеазоті» і Сєвєродонецькому об’єднанні «Азот», що входить в OSTCHEM.

Ім’я другої компанії «Інфоіндустрія» не розголошує, однак зазначає, що ця компанія «в 2015-2017 роки мала найбільші оптові обороти добрив і найрозгалуженішу мережу, що включає в себе більше 30 складів».

Новостворена структура буде мати в своєму активі більше 70 складів практично у всіх регіонах України. Завдання компанії — зберігання і торгівля мінеральними добривами українського виробництва, а її мета — нарощування продажів саме українських добрив. Яку форму інтеграції двох компаній буде обрано, поки не відомо. Управління об’єднаною структурою перейде до представника другої компанії. Судячи з усього, для злиття буде потрібна згода Антимонопольного комітету України — «Український клуб аграрного бізнесу», куди iAgro звернувся за коментарем, відповів, що не може коментувати це питання до рішення АМКУ.

Отримати підтвердження, яка саме компанія увійде до альянсу з Дмитром Фірташем у сфері продажу добрив, не вдалося. Водночас, під опис найбільшої компанії з більш ніж 30 складами підпадає компанія «Ерідон», власником якої є Сергій Кролевець. Згідно з інформацією на сайті самої компанії, у неї — найбільша в Україні мережа регіональних представництв, а логістична інфраструктура налічує 54 складу загальною площею 79,3 тис. квадратних метрів, через які компанія реалізує сільгоспвиробникам добрива, засоби захисту рослин та насіння. Отримати підтвердження про майбутнє злиття у компаній «Ерідон» і OSTCHEM не вдалося.

Учасники ринку також поки не підтвердили участь компанії «Ерідон» в злитті.

Сергій Рубан, голова Асоціації агрохіміків України, вважає, що створення виробником великої трейдингової роздрібної структури цілком логічно. Зрозуміло, що розгалужена регіональна мережа, що включає в себе близько 70 складів, створюватиме додатковий тиск на незалежні сервісні компанії. Якщо заявлена ​​програма буде реалізована повною мірою, частина трейдингових компаній і власників інших складів, можуть не витримати конкуренції. «Чи буде цей інструмент використаний з точки зору монополізації і підвищення цін? На першому етапі — однозначно ні. Швидше за все, на першому етапі ми зіткнемося з тим, що цей оператор буде торгувати по досить лояльними цінами. А ось що буде після переформатування ринку передбачити важко. Однозначно, для роздрібних клієнтів групи, розвиток складської мережі поліпшить сервіс та логістику. Але, як будь-який потужний інструмент, це може бути використано для подальшого розширення впливу компанії на ринок. Таким чином, ростуть ризики зловживання домінуючим становищем», — сказав він.

За словами Сергія Рубана, поки що з боку компаній, що об’єднуються, ніяких розмов про підвищення цін на добрива або про те, щоб використовувати монопольне становище на шкоду аграріям, ні. «Навпаки йде розмова про те, що рівень цін при торгівлі буде десь на рівні FOB плюс якась здорова націнка для внутрішнього ринку», — сказав він.

Олександр Суков