Поради від одного з найбільших виробників хлібобулочних виробів.
Володимир Череда, голова правління ПАТ «Київхліб», президент Всеукраїнської асоціації пекарів.
При виборі харчового продукту все більше українців починають цікавитися складом, умовами зберігання та термінами реалізації. За останніми дослідженнями міжнародної компанії Nielsen, 70% українських покупців звертають увагу на інформацію, яка вказана на упаковці.
Повна інформація про продукт – беззаперечне право споживача. Нижче – декілька порад, на що звернути увагу купуючи один із найважливіших продуктів – хліб.
1. Надайте перевагу продукту в упаковці
На разі, більша частина від загального обсягу хліба випускається в Україні без упаковки. Великі й малі підприємства галузі, які піклуються про своє ім’я та працюють на якість, а не на кількість, поступово зменшують відсоток непакованої продукції, дехто починає говорити про екологічну упаковку. Чому хліб повинен бути пакованим? По – перше – хліб не проходить жодної термічної обробки перед вживанням; по-друге, споживач отримує повну інформацію про продукт, відповідно до ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів».
Проте, враховуючи низьку платоспроможність українців, багато громадян не готові платити більше за упаковку, і купують аналогічну непаковану продукцію.
2. Якщо купуєте непаковану продукцію та маєте сумніви в якості – вимагайте супровідні документи
Відсутність маркування, не означає, що споживач залишиться непоінформованим. Кожен має право вимагати у магазині супровідні документи на продукт, де вказано виробника, терміни реалізації, і якщо на вашу вимогу отримуєте відмову – то від покупки краще теж відмовитись.
3. Не вірте в маркетингові міфи
Не завжди інформація на упаковці на 100% відповідає дійсності. Наприклад, на упаковці розміщують популярний маркетинговий міф «хліб без дріжджів». Для того, щоб тісто підійшло пекарі використовують дріжджі або закваску, що по суті, ті ж гриби, які утворюють бродіння опари. Всі вони гинуть у процесі випікання і не викликають жодних процесів в організмі людини, якими нас лякають «експерти». «Небезпека» дріжджів у хлібові – обман споживача.
4. Читайте маркування правильно
Найчастіше споживач акцентує увагу на двох пунктах маркування: склад продукту та термін реалізації.
У складі хліба перелік інгредієнтів вказано в порядку переваги відповідно до рецептури. У простій рецептурі хліба буде кілька складових, але довгий список не означає, що покупець натрапив на низькоякісний продукт, чимало виробників у преміальні сорти хліба додають натуральні добавки: льон, кмин, родзинки, волоський горіх та ін.
5. Термін зберігання більше 7 днів має насторожити
Що повинно насторожити покупця – так це хліб, термін придатності якого більше тижня. Термін зберігання традиційного житнього, житньо-пшеничного непакованого хліба -36 годин, пакованого – 72 години, пшеничного без пакування – 24 години, якщо запакований – 48 годин. Заварний житній пакований хліб, приготований за класичною технологією, має термін зберігання – 5 діб. Виробник гарантує якість продукту, протягом цього періоду. Хліб з поліпшувачами, штучними добавками, може пролежати на прилавках тижнями.
І ще декілька порад для вибору якісного продукту: обирайте свіжий хліб, з розрахунку скільки вам потрібно на добу-дві, не купуйте «про запас»; уникайте хліба, до складу якого входять поліпшувачі, зазвичай, до українських пшенично-заварних хлібів їх не додають; краще купувати пакований хліб у перевіреного виробника; щоб перевірити наскільки добре пропечений хліб, потрібно постукати по скоринці хліба знизу, звук має бути дзвінким; скоринка має не відлущуватися від хліба, а відриватися разом з м’якушем.