Три глобальних тренди на ринку плодоовочевої продукції

Три глобальних тренди на ринку плодоовочевої продукції

Їх потрібно враховувати українським виробникам

Три глобальних тренди на ринку плодоовочевої продукції

Бізнес з виробництва і продажу плодоовочевої продукції стає все більш складним і вже не зводиться до алгоритму «виростив-продав». Про це заявив Микола Довгаль, керівник відділу маркетингу ЗЗР «Сингента», на презентації Клубу стратегічних партнерів плодоовочевого ринку. Клуб заснований компанією Singenta в партнерстві з проектом USAID з метою наповнення українського ринку овочами та фруктами вітчизняного виробництва і підвищення якості продукції.

Нижче — три глобальних тренди, які визначать майбутнє плодоовочевого ринку в світі і в Україні.

Посилення експортної складової в індустрії і розширення списку постачальників

Зараз у світі більшість овочів вирощується для продажу на локальному ринку. На експорт відправляється всього 5% від обсягу виробництва, однак цей показник буде рости. Основні напрямки світового імпорту — США, Західна Європа і Японія. На свою частку світового плодоовочевого ринку претендують нові імпортери — Індія, Китай, ОАЕ.

Зростання обсягів переробки плодоовочевої продукції

Станом на 2018 рік переробка овочів — точно не пріоритет. 70% вирощеного врожаю реалізується в свіжому вигляді (ця частка нижче в США і ЄС, де є культура споживання плодоовочевої продукції другого рівня»). У середньостроковій перспективі частка овочів і фруктів 2.0 буде рости. Попит на заморожені овочі збільшується на 1% в рік. Лідери — США і Швеція, де споживання заморожених овочів складає 50 кг на людину. Зростання виробництва заморожених овочів щорічно збільшується на 3,7%.

Глобальний антитренд — плодоовочева консервація. Споживання консервованих овочів знижується останні 10 років.

Передпродажна підготовка

Важливо не тільки що, але і як ти продаєш. Споживач готовий платити за економію часу і купувати готові або напівготові до вживання овочі і фрукти. Друга складова цього тренду — зростання попиту на овочеві снеки. Продажі цієї категорії рухає мода на здорове харчування. Все більшу роль відіграє упаковка. Наприклад, споживачі позитивно сприймають упаковку у формі овочів і фруктів, поміщені в неї.

iAgro з дозволу автора публікує повну версію презентації «Перспективи розвитку овочівництва в Україні

».