ФАО: Споживачі в ЄС вже звикли до продукції преміум-сегмента

ФАО: Споживачі в ЄС вже звикли до продукції преміум-сегмента

ФАО: Споживачі в ЄС вже звикли до продукції преміум-сегмента

Відсутність ринків збуту для продуктів не вищого сорту є однією з найважливіших тенденцій розвинених країн. 

Таку думку висловив економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак, пише Інтерфакс-Україна.

За словами експерта, відкритість ринків досягла дуже високого рівня, і почалися зворотні процеси. Все більше країн роблять вибір на користь захисту вітчизняного виробника і популяризації споживання «рідних» продуктів.

«У розвинених країнах більше немає ринку для продуктів другого сорту — тільки топ-клас! Споживачі в ЄС вже звикли до продукції преміум-сегмента, адже вона ставала все більш доступною, а потім фактично стала стандартом. Продукти, які в Україні виробник розглядає як преміум, в ЄС є звичайними продуктами, а в преміум сегмент вони виходять тільки якщо володіють якимись особливими якостями — наприклад, якщо це сертифікована органічна продукція», — сказав Ярмак.

Він зазначив, що імпорт продуктів зростає швидше в країни регіону ASEAN (Індонезія, Малайзія, Філіппіни, Сінгапур і Таїланд) і в цілому в країни Азії. Африка по темпам зростання зараз знаходиться на другому місці. У цих регіонах зростання може бути органічним, за рахунок зростання ринку. За ЄС спостерігається стагнація зростання, а значить, щоб потрапити на цей конкурентний і давно поділений ринок, потрібно буде витісняти інших.

«У світі не втрачає своїх позицій потужний тренд на здорове харчування і органік. Споживачі в розвинених країнах знаходяться в постійному пошуку різноманітності і унікальності, а значить, етнічна їжа викликає інтерес на ринку. Інформація поширюється миттєво, тому секретів і вічних міцних ринкових позицій більше не існує. Жоден виробник не може дозволити собі НЕ рекламувати продукт, навіть в сегменті В2В», — вважає Ярмак.

За його словами, божевільні темпи розвитку e-commerce створюють нові можливості і нові виклики для експортерів. «Консолідація імпорту в руках роздрібних мереж і лише кількох великих імпортерів роблять входження на певні ринки вкрай конкурентним; однак, з іншого боку, потрапивши в обойму постачальників таких мереж, виробник витягне щасливий квиток», — зазначив експерт.