Модернізація локомотивів економічно невигідна — General Eltktril

Модернізація локомотивів економічно невигідна — General Eltktril

Модернізація локомотивів економічно невигідна — General Eltktril

Модернізація одного старого локомотива в залежності від його стану може обійтися «Укрзалізниці» в 50%-60% від вартості нового. 

Про це в інтерв’ю ЕП повідомив генеральний менеджер GE Transportation з питань поставок і логістики Девід Кокс.

Як відомо, вартість нових локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. «Вартість (модернізації — ЕП) варіюється, але це дешевше, ніж покупка нових локомотивів. Це може бути в діапазоні 50-60%», — сказав Кокс.

За його словами, модернізація забезпечує швидшу і глибоку локалізацію в порівнянні з виробництвом нових локомотивів. «У будь-якому випадку все залежить від заключної угоди з точки зору того, які компоненти будуть модернізовані. Точніше сказати важко. Ми ще не знаємо, який обсяг модернізації потрібен для старого парку локомотивів», — додав менеджер компанії.

Кокс також повідомив, що в даний момент ведуться переговори з приводу укладення угоди на модернізацію старих локомотивів. Нагадаємо, в лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з «Укрзалізницею» на 1 млрд доларів. Перший її етап передбачає поставку 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених в США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, яка становить 10% кінцевої вартості угоди.

На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну радіосистему і певні елементи кабіни. Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. В цілому сума контракту (мова йде про першу партію) становить 140 млн доларів з ПДВ. 30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми «Укрексімбанк» придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх в лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована в гривнях. Це означає, що за тепловози УЗ буде змушена істотно переплатити в зв’язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою. Процентну ставку в УЗ не називають, проте в розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижче облікової ставки НБУ.Таким чином, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.

На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона буде наполягати на використанні вже 40% українських деталей.

Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці в сфері обслуговування і модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 і 2Е10.