З 2016 собівартість виробництва печериць зросла на 20%.
Це сталося через подорожчання енергоресурсів (зростання ціни на газ становило 34%, на вугілля — 67%), збільшення на 157% (а в деяких господарствах, можливо, і більше) заробітних плат, зростання вартості послуг логістики на 50% і вартості компосту на 14%, — повідомив Артем Коваленко, директор ТОВ «ВКЗ», передає ShuvarInfo, посилаючись на Національне грибне агентство.
Також змінилася і структура витрат на вирощування печериць. Наприклад, якщо частка компосту в 2008 році становила 48%, то в 2018 році — 26%. Те ж саме і з покривним грунтом: 17% в 2008 році і 7% — у 2018.
За словами Коваленка, в Україні існує логістичний дефіцит, який провокує зростання цін на транспортування продукції.
«Ми намагалися знайти для себе компанію, яка могла б забезпечити нас повністю логістикою. Нам це не вдалося. Думаю, що в цьому питанні багато виробників відчувають труднощі і, відповідно, зростає цінник за послуги», — говорить він.
Отже, собівартість виробництва одного кілограма шампіньйонів у першому кварталі 2018 року склала 28 грн без ПДВ і 34 грн з ПДВ, а середньорічна ціна реалізації в Україні за його прогнозами складе 41 грн/кг з ПДВ.
«За собівартістю і за ціною продажу ми вже практично зрівнялися з Європою, але маржа зменшується і в цьому році складе близько 21%», — говорить він.
Коваленко вважає, що експортні можливості виробників печериць в Україні дуже низькі, і найближчі кілька років їм все ще доведеться задовольнятися обсягами внутрішнього ринку та його незначним природним зростанням.
За його словами, всім учасникам ринку найближчим часом треба зробити спільний рекламний проект національного рівня, щоб залучити якомога більше кінцевих споживачів для використання максимального потенціалу внутрішнього ринку.
Мінімальна ціна реалізації кілограма печериць на сьогодні становить 25 грн.