Таку позицію озвучила прес-служба компанії.
У повідомленні компанії говориться, що часто, у разі появи дотацій або пільг, з’являються чутки у зацікавленості ними «Нібулона». Як і після прийняття законопроекту №7010, який передбачає компенсацію агровиробникам у розмірі 30% витрат на придбання залізничних вагонів, у ЗМІ відразу з’явилися заяви, що цей законопроект призведе до перерозподілу коштів, виділених на компенсацію закупівлі української техніки, на користь двох компаній – «Кернел» і «Нібулон».
З приводу цього компанія оголосила офіційну позицію: «Нібулон» не планував і не планує в майбутньому купувати вагони, оскільки вважає, що проблема не в кількості вагонів, а в їхньому ефективному використанні. Тим паче – «Нібулон» не лобіював цю законотворчу ініціативу і просить викреслити компанію з переліку підприємств, зацікавлених у такій компенсації й не маніпулювати її ім’ям.
У цьому питанні компанія, за їх власним висловлюванням, стовідсотково на боці товаровиробників, які проти виділення коштів певним торговельним компаніям і фінансовим структурам у вигляді дотації з боку держави під час будівництва вагонів.
Адже, коли дотації отримують певні комерційні структури, які є перевізниками зерна, то для ринку це не означає здешевлення логістики перевезень, адже таке ціноутворення обумовлене існуючими ринковими відносинами, які ніхто не відміняє. Таким чином, компанії, які будуть отримувати дотації на будівництво вагонів, у першу чергу, отримуватимуть додаткові прибутки за рахунок держави.
По-друге, за такого підходу можливе виникнення монопольного становища певних компаній, які будуть усе більше і більше контролювати ринок залізничних перевезень. Натомість суб’єкти господарювання, які цього часу були без вагонів, так без вагонів і залишаться.
Тому компанія вважає, що проблема не у кількості вагонів, а в ефективному їх управлінні. І вирішити цю проблему, на її думку, можна завдяки впровадженню маршрутних перевезень, збільшенню оборотності вагонів за рахунок інвестицій в залізничну інфраструктуру, модернізації пунктів навантаження та вивантаження, організації безперебійної роботи з обробки рухомого складу. Тільки за рахунок таких заходів можливо забезпечити зростання обсягів перевезення вдвічі, без збільшення кількості вагонів.
Усі власники підприємств, які хочуть отримувати без проблем вагони, мають зробити їх використання ефективним. Вагони повинні бути засобом ефективної доставки товару, а не «складом на колесах», — пропонує «Нібулон».
Таким чином, той, хто менш ефективно використовує вагони, буде сплачувати більше, той, хто використовує вагони краще – має отримувати певні знижки за організацію ефективної роботи Укрзалізниці.
З іншого боку, сьогодні будівництво великої кількості вагонів не обумовить ефективні перевезення, адже за відсутності локомотивів їх не буде чим возити.
«Є багато інших, більш ефективних, способів використання коштів, виділених на такі дотації. Можна їх віддати машинобудівникам! Для того, щоб вони могли розширити асортимент продукції, покращити її якість і здешевити вагони, що має позначитись і на собівартості зерна. Можна Укрзалізниці! Щоб вона працювала над ефективним використанням рухомого складу тощо, що, в свою чергу, призведе до зниження тарифів, а не їх підвищення. Віддайте дотації сільгосптоваровиробникам, в тому числі фермерам! Тим, хто займається тваринництвом, виробництвом м’ясо-молочної продукції. Щоб ми, українці, споживали якісну продукцію, а не придбані за кордоном і перероблені на ковбасу шкури тварин.
Віддайте ці колосальні кошти на ремонт автошляхів, побудуйте школи, відремонтуйте лікарні, збудуйте очисні споруди по Дніпру, щоб ми не споживали воду після каналізаційних систем міст, або ж врешті-решт виконайте днопоглиблення Дніпра, на яке необхідно менше 50 млн грн. Це буде корисно для всього ринку та всіх перевізників й дозволить Україні забезпечити виконання міжнародних угод щодо підтримки глибин. І ще є безліч інших нагальних питань, які стосуються кожного жителя України, а не лише інтересів певних фінансових структур», — пропонує «Нібулон».