Таку заяву зробив голова асоціації «Укркондпром» Олександр Балдинюк, передає AgroPortal.
Експерт вважає, що затвердження «Укрзалізницею» такого різкого підвищення ставок плати за використання вагонів сталося без розрахунку впливу логістичних витрат експортерів на динаміку українського експорту.
«Піднімати ціни на свою продукцію такими темпами, якими зростає вартість транспортних витрат, українські виробники не мають можливості, щоб не втратити конкурентоспроможність на зовнішніх ринках. Предметом особливої тривоги вантажовідправників є значне підвищення тарифів на тлі транзитної війни з Росією, яка заблокувала транзит по своїй території для українських товарів, а транспортування за альтернативним маршрутом вже призвело до збільшення логістичних витрат на 40% при експорті українських товарів до країн Центральної Азії», — зазначає Олександр Балдинюк.
Експортери, звичайно, розуміють, що «Укрзалізниця» знаходиться у складному фінансовому стані, але закликають вирішувати цю проблему за рахунок підвищення ефективності роботи УЗ, а не тільки перекладаючи відповідальність за неефективне використання наявних ресурсів на споживачів послуг, без поліпшення якості цих послуг.
«При цьому експортери кондитерської продукції відчувають дефіцит ізотермічних вагонів, без яких неможливо експортувати товари, що вимагають спеціального температурного режиму зберігання і транспортування. Адже, попри збільшення тарифів, «Укрзалізниця» в останні роки не поповнювала свій парк вагонами цього типу, а у приватних власників таких вагонів немає. Тобто про встановлення ринкової ціни за використання вагонів цього типу взагалі не йдеться, адже УЗ встановлює плату за їх використання виключно на свій розсуд, при цьому не покращуючи якість своїх послуг», — сказав Балдинюк.
Згідно із заявою, фінансовий стан «Укрзалізниці» поліпшується не за рахунок системного реформування та оптимізації процесів, а просто за рахунок вилучення додаткових коштів з інших галузей через підвищення тарифів. У короткостроковому періоді така політика може показати поліпшення фінансового стану УЗ, але неминуче падіння обсягів експорту призведе до скорочення вантажоперевезень залізничним транспортом.