Про це заявив директор філії Центру транспортної логістики ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Підгородецький в інтерв’ю «АПК-Інформ», передає AgroPortal.
Введення IT-системи автоматичного розподілу вагонів «Управління пересиланням порожніх вагонів» (УППВ), на думку експерта, стало однією з проблем ж/д логістики.
«Я завжди стверджував, що вона не є панацеєю від усіх проблем при розподілі рухомого складу. Систему «навчили» трактувати ті чи інші нормативні документи, але не «навчили» реагувати на відсутність тяги, палива, бригад, укладачів і т.д., а також на те, як зіставити середньодобову пропускну здатність наших портів на рівні 1200 зерновозів при середньодобовій потребі в навантаженні близько 3000 вагонів», — сказав Підгородецький.
Він уточнив, що залізниці України в 2017 р. змогли перевезти близько 34 млн тонн зерна при плані 57 млн тонн.
«Зазначу, що підвищене планування шкодить не тільки УЗ, але і нашим відправникам. Зокрема, зважаючи на недосконалість УППВ близько 3-4 експедиторів змогли регіонально по всій Україні позабивати такі плани. При цьому ті, хто реально володів зерном і цікавився перевезеннями, були обмежені в отриманні рухомого складу», — уточнив експерт.
Крім того, маршрутні відправки в Україні можуть здійснювати лише 54 станції, інші — вагонні. «З 554 станцій 500 працювали на те, щоб вбивати цю УППВ. Щодоби через таке перепланування цілий склад «губився» і не доходив до споживача. Провівши аналіз, ми вирішили залучати до процесу планування та створення повного логістичного ланцюжка елеватори, які будуть відповідати за подану інформацію і підтверджувати готовність відвантажити вказаний обсяг», — пояснив експерт, додавши, що співробітники «Укрзалізниці» навчилася розпізнавати помилкові плани і, з метою поліпшення роботи УППВ, змінюють характер планування.
Підгородецький підкреслив, що не хоче образити експедиторів, проте потрібно прийняти цивілізовані правила роботи, щоб питання корупції було закрите.
iAgro повідомляв раніше про намір Укрзалізниці розподіляти вагони вручну.