Китайські компанії вивчають порти «Одеса» і «Чорноморськ» для інвестицій

Китайські компанії вивчають порти «Одеса» і «Чорноморськ» для інвестицій

Морські порти «Одеса» і «Чорноморськ» відвідали представники Державного комітету з розвитку і реформ Китайської народної республіки і найбільших китайських компаній, що займаються реалізацією масштабних інфраструктурних проектів по всьому світу.

Китайські компанії вивчають порти «Одеса» і «Чорноморськ» для інвестицій

Голова Адміністрації морських портів України (АМПУ) Райвис Вецкаганс обговорив з учасниками китайської делегації можливості участі їх компаній в реалізації інвестиційних проектів в портах Одеса, Южний, Чорноморськ, Херсон, Ольвія і Рені.

Повідомлення прес-служби АМПУ про це передає АПК-Інформ.

Китайським інвесторам були представлені чотири концесійних проекти: поромний комплекс в порту Чорноморськ, ДП «Стивідорна компанія Ольвія», ДП «Херсонський морський торговельний порт», ДП «Південний морський торговельний порт».

Китайські компанії вже зараз активно беруть участь і стають переможцями відкритих конкурсів на реалізацію великих інфраструктурних проектів. Так, China Harbour Engineering Company Ltd. виконує роботи з днопоглиблення в порту «Южний», а з серпня 2018 р. почне працювати і в порту «Чорноморськ». Що стосується обробки вантажів, то тут двостороннє співробітництво не обмежується імпортом китайських товарів в Україну морським шляхом. Через наші порти китайський бізнес також здійснює поставку української продукції і транзитних вантажів в КНР, постачає необхідну сировину на свої підприємства на території Європейського союзу.

«Наші порти мають ряд переваг для китайського бізнесу — вони можуть бути інтегровані в нові маршрути Шовкового шляху для доставки вантажів з Китаю в ЄС і назад, як виключно морським шляхом, так і з використанням автомобільного, залізничного та морського транспорту. Досвід китайських компаній в реалізації великих інфраструктурних проектів по всьому світу буде дуже корисний для розвитку і модернізації українських портів. Інвестори отримають можливість більш ефективно обробляти дійсний вантажопотік і залучати нових вантажовідправників», — сказав голова АМПУ.

У свою чергу директор Департаменту міжнародного співробітництва Державного Комітету з розвитку і реформ КНР Ван Дзяньдзюнь повідомив, що його команда готова детально проаналізувати можливість реалізації проектів в українських портах. «Ми готові обговорювати різні моделі фінансування цих проектів, в т.ч. без надання обов’язкових державних гарантій. На наш погляд, перспективною може бути модель концесії, умови якої ми хочемо ретельно опрацювати з нашими українськими партнерами», — додав голова китайської делегації.