Столичні кав’ярні «Шоколадниця» змінили вивіску: в серпні на їх місці з’явилися кафе «Паштет». Обома мережами на українському ринку володіє ресторанний холдинг «Галерея-Алекс».
На початок 2018 року в Україні працювало вісім закладів «Шоколадниця». Як повідомили iAgro в компанії, ребрендинг торкнеться більшість з них. Збережуть стару назва тільки точки, що знаходяться в торгових центрах.
«Кафе« Паштет» — це наші заклади, які розташовані в Києві на Подолі, на проспекті Перемоги і на Хрещатику. «Шоколадниці» залишилися тільки в торгових центрах. Кав’ярні «Шоколадниця» працюють по франшизі, а всі інші кафе, які ми відкриваємо, — ні», — сказала Клавдія Шевченко, менеджер по персоналу «Галерея-Алекс».
«Шоколадниця» — російський франчайзинговий формат. Перша кав’ярня «Шоколадниця» в Києві відкрилася в 2006 році, а на максимумі, на початок 2014 року, кількість торгових точок досягала 12.
Вартість франчайзингового пакету бренду «Шоколадниця» включає в себе паушальний внесок — 2,5 млн руб (середній курс рубля до долара в банках України за станом на 27 серпня 2018 року 0,0152 руб/дол.), Що становить близько 37,9 тис. доларів, і роялті (щомісячний платіж від валового виторгу) в розмірі 7%. Договір комерційної концесії укладається строком на 5 років з правом пролонгації.
Експерт ресторанного бізнесу Ольга Насонова відзначає, що зміною вивіски трансформації не обмежаться. «Шоколадниця» — це живий проект мережевого формату, він не вимагає великої кухні, серйозних витрат енергії і приміщень, які потрібні ресторану. По суті, це кав’ярня з розширеним асортиментом, яка може бути розташована в різних місцях і в торгових центрах. «Паштет» же — швидше, заклад чисто київського розливу в форматі кафе, який відрізняється від формату «Шоколадниці». Хоча в його меню залишилося багато з асортименту «Шоколадниці», — говорить вона.
За словами Насонової, косметичні правки при ребрендингу — усталена практика, яка дозволяє позбутися від необхідності сплати роялті. «Досить франшизі поміняти деякі назви страв і трошки інтер’єру — і це вже інший заклад. Можна вже не платити роялті», — каже Насонова. При цьому в особливо складних випадках витрати на ребрендинг порівнянні з вкладеннями в відкриття нового ресторану. «Єдине, що залишається — те ж обладнання. Крім того, економія на комунікаціях, які вже є: вентиляція проведена, електрика в наявності. Залишається інтер’єр, посуд, вивіски», — сказала Ольга Насонова.
З іншого боку, джерело iAgro на ринку говорить, що зникнення «Шоколадниці» пройшло непомітно. За його словами, 10 років тому «Шоколадниця» була одним з лідерів ринку, але цей час давно минув. «Вони давно втратили свої позиції, і такий тренд почався, напевно, років п’ять тому. Вони сильно просіли і за якістю, і за вимогами ринку», — вважає співрозмовник iAgro. Крім індивідуальних проблем, позначилися і загальногалузеві. Формат стаціонарних кав’ярень успішно витісняється мобільними, які вже присутні у всіх цінових сегментах.
Довідка
Ресторанний холдинг «Галерея-Алекс» заснований в 2006 році. Крім мереж «Шоколадниця» та «Паштет», компанії належать два сімейних кафе «Моменти» і одне кафе «Трішки Більше». На даний момент холдинг активно шукає співробітників для роботи в своїх закладах.
Перша «Шоколадниця» була відкрита в Москві в 1965 році. Візитною карткою закладу стали гарячий шоколад і млинці з начинкою з шоколаду, родзинок і горіхів.
Друге життя «Шоколадниця» отримала в 2001-му, коли почала працювати за франчайзинговою схемою. У 2014-му «Шоколадниця» в РФ купила російську мережу «Кофе Хауз», але українська «дочка» в угоду не увійшла.
Загальні вимоги до приміщень кав’ярні «Шоколадниця»:
- стаціонарна: площа 180-220 м², наявність кухні з повним циклом, бар, зал;
- в торговому центрі: площа 120-150 м², кухня доготовочна/контактна барна стійка.