Кабмін планує допустити приватні локомотиви на залізницю

Кабмін планує допустити приватні локомотиви на залізницю

Уряд задоволений результатами дерегуляції у сфері вантажних залізничних вагонів і планує дерегуляцію у сфері тяги, щоб допустити приватну тягу до роботи на шляхах «Укрзалізниці».

Кабмін планує допустити приватні локомотиви на залізницю

Про це під час «Години запитань до уряду» повідомив прем’єр-міністр Володимир Гройсман, передає УкрАгроКонсалт.

«Є ще одне питання — це аналогічна дерегуляція, яку ми зробили по вагонах, щоб зробити і по флоту, щоб дати можливість запустити приватну тягу на перевезення», — сказав прем’єр.

В результаті дерегуляції вагонів зрівняні умови використання приватних вагонів і вагонів, що належать «Укрзалізниці», тоді як раніше вартість користування вагонами «Укрзалізниці» була штучно занижена, що викликало збитки підприємства, корупцію і перешкоджало розвитку приватного парку.

Однак, Володимир Гройсман наголосив на необхідності не нашкодити в питанні дерегуляції тяги.

«Ми зараз над цим працюємо, щоб, можливо, залишити в тарифі інфраструктурну складову, щоб «Укрзалізниця» могла обслуговувати шляхи, енергетику і нові будувати, а флот пересував би, так би мовити, за свої накладні витрати. Це наше зараз завдання», — сказав прем’єр.

При цьому і. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов раніше неодноразово заявляв, що відкритий допуск приватних операторів на ринок рухомого залізничного складу призведе до переділу рентабельних маршрутів і втрати «Укрзалізницею» їх більшості.

Раніше iAgro повідомляв, що депутати мають намір запропонувати свій варіант подолання логістичних проблем, який буде міститися в рішенні аграрного комітету Ради. Згідно з проектом цього документа, «Укрзалізниці» порекомендують не закривати станції для завантаження зерна і олійних, а роботу вже закритих станцій — відновити. Крім того, депутати мають намір рекомендувати відновити роботу автоматизованої системи розподілу порожніх вагонів, а також скасувати пріоритет по відправці вагонів на маршрутні перевезення. Це, на їхню думку, дозволить прозоро розподіляти вагони-зерновози між учасниками ринку.

Крім того, на засіданні комітету найчастіше звучала теза про те, що вирішити накопичені проблеми неможливе без допуску на залізницю приватної тяги. Ярослав Дубневич заявив, що для залучення до перевезень локомотивів приватних компаній не доведеться міняти законодавство. І прецеденти такої взаємодії вже є. «Потрібно негайно вживати заходів по приватній тязі. За великим рахунком, це — єдине рішення», — вважає депутат Ради Михайло Соколов.