Повідомлення директора з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева передає AgroPortal.
«Істотне його збільшення пов’язане з придбанням зерновозів учасниками ринку. Приватних зерновозів за цей час стало вдвічі більше — робочий парк сторонніх власників з 4580 зерновозів збільшився майже до 10 тис.», — йдеться в повідомленні.
«Укрзалізниця» з початку року для забезпечення перевезень відремонтувала власні дві тисячі триста вісімдесят дві зерновозів.
У компанії вважають, що загальної кількості зерновозів достатньо для перевезення зернових вантажів і поки є потреба в удосконаленні логістики та оптимізації надлишкової інфраструктури.
Рязанцев уточнив, що для цього потрібно наростити потужності зі зберігання зерна, вирішити проблему «складів на колесах» у портів і збільшити маршрутні відправки до 30-40%, скоротивши витрати на доставку дрібних партій зерна.
«Це дасть можливість прискорити оборот вагона до 4 разів на місяць. Відповідно, наявного вагонного парку вистачить, щоб протягом року перевозити до 63-65 млн т в рік. Це означає, що частка перевезень «Укрзалізниці» в зернових збережеться в діапазоні 60-70% при врожаї в 90-100 млн т», — сказав він.
Згідно з повідомленням, за січень-серпень «Укрзалізниця» перевезла 21,2 млн т зернових вантажів, з яких 15,5 млн т в напрямку портів. У тому числі з початку маркетингового 2018/2019 року, за липень-серпень, залізничним транспортом перевезено понад 4,9 млн т зернових, з яких на експорт в порти більше 4 млн т.
«Ми перевозимо на 10% більше зернових, ніж в найбільш урожайний рік, коли в Україні було зібрано 66 млн т. У цьому році урожай зернових очікується на рівні 63 млн т. Звинувачення в зриві перевезень зернових абсурдні. Панічні настрої більше нагадують акцію недоречного піару і спекуляції іменем компанії. Цілком очевидно, що потреба поки не в зерновозах, а в оновленні тяги і зміні логістики», — сказав Рязанцев.