Укрзалізниця звинуватила в логістичному колапсі невеликі елеватори

Укрзалізниця звинуватила в логістичному колапсі невеликі елеватори

Крім того, озвучена проблема відсутності інвестицій учасників ринку зернової продукції в розвиток логістики.

Укрзалізниця звинуватила в логістичному колапсі невеликі елеватори

В Україні необхідно здійснювати поступове укрупнення зернових потужностей і зменшити кількість невеликих елеваторів, які працюють із залізницею.

Про це заявив директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики ВАТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський, передає Agroportal.

Основною причиною недостатньої ефективності перевезень зернових вантажів залізничним транспортом, на думку Саболевського, є відсутність інвестицій учасників ринку зернової продукції в розвиток логістики.

Так, велика кількість малих елеваторів в Україні, які не здатні навантажувати повносоставні поїзди або великі групи вагонів, зменшує ефективність зернової логістики в цілому. Відповідно, необхідно здійснювати поступове укрупнення зернових потужностей.

«Для об’єктивного аналізу вибрали країну, яка виробляє порівнянні з Україною обсяги зернових, і велика їх частина перевозиться залізничним транспортом. Для досягнення показників Канади необхідно, щоб такий же обсяг зерна оброблявся 500 елеваторами. Дані за 2016 р. свідчать, що при виробництві зернових в Україні 65,2 млн тонн і в Канаді 55,3 млн т кількість елеваторів в Україні майже вдвічі вище, при цьому середній обсяг переробки зерна на одному елеваторі в Україні на 48% нижче», — сказав Антон Саболевський.

За його оцінками, для ефективної логістики в Україні необхідно укрупнити понад 200 зернових елеваторів, що зменшить і витрати на транспортування, і прискорить оборот зерновозів. Крім цього, через формування малих груп вагонів, викликаних низькою переробною здатністю ряду елеваторів, створюється дефіцит локомотивів, компанія несе додаткові витрати на паливно-мастильні матеріали і роботу локомотивних бригад. Тому «Укрзалізниця» пропонує учасникам зернового ринку переглянути логістику і перейти до поступового укрупнення елеваторів.