Затримка вантажів на кордоні негативно позначиться на іміджі як України, так і Польщі — ЄБА

Затримка вантажів на кордоні негативно позначиться на іміджі як України, так і Польщі — ЄБА

Середня пропускна здатність залишається на рівні 24 годин для однієї вантажівки.

Затримка вантажів на кордоні негативно позначиться на іміджі як України, так і Польщі — ЄБА

Починаючи з другої декади вересня, час перетину вантажівок через польсько-український кордон збільшився в середньому з 14 до 24 годин.

Про це в блозі на ресурсі Новое Время розповіла Керівник департаменту з регіонального розвитку Європейської Бізнес Асоціації Юлія Краснова.

У кінці вересня 2018 Західноукраїнський офіс Європейської Бізнес Асоціації отримав ряд звернень від найбільших компаній регіону з приводу ускладнення перетину польсько-українського кордону в усіх без винятку пунктах пропуску.

Це, за словами експерта, тягне за собою ряд ускладнень в роботі чесного і прозорого бізнесу. По-перше, створює суттєві перешкоди для виробничого процесу. По-друге, підприємства зазнають значних збитків від безаргументованих простоїв товару.

На початку вересня ця проблема набула широкого розголосу і в ЗМІ. Основною причиною називали «італійський» страйк прикордонних і митних органів Республіки Польща, який був початий у кінці літа 2018 року.

Виходячи з інформації від компаній, станом на початок жовтня ситуація не покращилася. Середня пропускна здатність залишається на рівні 24 годин для однієї вантажівки. А на деяких пунктах пропуску сягає навіть 60 годин.

Станом на початок жовтня 2018 року затримки в проходженні українсько-польського кордону спостерігаються на таких пунктах:

Хребенне — Рава-Руська: в очікуванні 170 вантажівок;
Корчова — Краковець: в очікуванні 280 вантажівок;
Медика — Шегині: в очікуванні 150 вантажівок.

За даними експертів, середній час перетину кордону в кожному з перерахованих вище пунктів становить від 40 до 60 годин на один вантажний автомобіль. При тому, що в штатному режимі роботи україно-польського кордону для проходження такої кількості машин потрібно в середньому 8-10 годин.

Через занадто довгий час очікування на митниці компанії порушують терміни доставки вантажів до партнерів за межами країни, з якими співпрацюють. Це створює перешкоди для належного виконання договірних відносин українськими підприємствами. Крім того, така ситуація негативно впливає на бізнес-клімат в цілому.

«Чи може мати місце таке явище в цивілізованій європейській країні? Очевидно, що ні», — пише експерт.

Подальші затримки вантажів на кордоні можуть негативно вплинути на імідж України, Республіки Польща, а також їх бізнес-партнерів, вважає Юлія Краснова.

«Ситуація дійсно критична. Тому найближчим часом буде організований круглий стіл про складнощі перетину державного кордону в напрямку Республіки Польща для обговорення вищезазначених питань і механізмів їх врегулювання з залученням уповноважених представників органів державної влади. Точні дата і час будуть анонсовані додатково на сайті Європейської Бізнес Асоціації. Маю велику надію, питання не залишиться без уваги чиновників», — підсумувала експерт.

Нагадаємо, фітосанітарні органи Республіки Польща здійснюють додаткові перевірки вантажівок, які перевозять малину з України, в т.ч. заморожену, попри наявність повного комплекту товаросупровідних документів.

В рамках зазначених перевірок, здійснюється відбір зразків для проведення лабораторних досліджень, термін проведення яких займає від 3 до 10 днів. Весь цей час, вантажі блокуються на кордоні, в результаті чого українські експортери несуть додаткові витрати, а експортна діяльність стає збитковою.