Для скасування книги скарг і пропозицій потрібно передбачити більш сучасні механізми, наприклад, онлайн-книгу.
Про це повідомив глава Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів Володимир Лапа, передає Інтерфакс-Україна.
Таку заяву В. Лапа озвучив після того, як Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) підготувало проект урядової постанови про скасування книги скарг і пропозицій, оскільки цей інструмент вводить в оману споживачів.
«Ми написали зауваження, оскільки вважаємо: підготовлений МЕРТ проект — механізм, скажімо так, радикальний. Навіть з точки зору бізнесу вважаємо, що така ініціатива призведе до погіршення бізнес-клімату. Оскільки замість того, щоб внести запис до книги скарг і пропозицій люди будуть скаржитися нам, а це — додаткове навантаження на нас і додаткове навантаження на бізнес», — сказав він.
У той же час В. Лапа зазначив: якщо дійсно скасовувати книгу скарг, потрібно переходити до більш сучасних механізмів, наприклад, до онлайн-книги скарг і пропозицій, оскільки «вона більш прогресивна в тому плані, що не тільки менеджмент буде все бачити і не зможе поміняти одну книгу на іншу, але і будь-який споживач зможе її переглянути».
На думку глави Держспоживслужби, для впровадження онлайн-книги скарг потрібно вирішити ряд питань: хто буде розпорядником такого сервісу, чи буде він адаптована до потреб внутрішнього ринку, щоб за кодом підприємства можна було знайти будь-що про установу, що цікавить споживача.
При цьому В. Лапа впевнений, така система дозволить істотно автоматизувати і вдосконалити процеси, пов’язані із захистом прав споживачів.