Проблема нестачі вагонів і локомотивів криється в їх неефективному використанні — Вадатурський

Проблема нестачі вагонів і локомотивів криється в їх неефективному використанні — Вадатурський

І навіть допуск приватної тяги до перевезень навряд чи стане панацеєю.

Проблема нестачі вагонів і локомотивів криється в їх неефективному використанні — Вадатурський

Дефіцит вагонів і локомотивів, що існує в Україні, викликаний їх неефективним використанням, вважає власник компанії «Нібулон» Олексій Вадатурський.

«Я вважаю, що це (проблема дефіциту, що склалася — ред.) — невміння управляти парком вагонів і неефективне їх використання», — сказав він у ефірі програми «Гроші вперед» на Радіо НВ у суботу, 10 листопада.

За його словами, компанія «Нібулон» сьогодні може завантажити маршрут з зерном (54 вагони) на елеваторі в центральній частині України всього за добу, потім за 12 годин доставити маршрут на свій термінал в Миколаєві, потім все за 10 годин розвантажити зерно і ще через 12 годин ці вагони знову будуть на елеваторі готові до завантаження. «У нас оборот вагонів — 2,5-3 доби максимум, а в цілому по Україні — 12 діб. Якби вся Україна працювала, як «Нібулон», у нас були б зайві вагони і локомотиви», — сказав він.

При цьому Олексій Вадатурський зазначив, що система розподілу вагонів на сьогодні — непрозора і корупційна: на ринку є посередницькі фірми, які пропонують вагони «Укрзалізниці», але вже на 5-6 доларів за тонну перевезення зерна дорожче, ніж ці вагони коштують у самій УЗ.

На його думку, при нинішньому рівні корупції ситуацію з дефіцитом рухомого складу навряд чи вирішить навіть допуск приватної тяги на залізницю, оскільки якщо сьогодні чиновники можуть затримувати відправку приватних вагонів із зерном, то вони зможуть точно також затримувати відправку приватних локомотивів.

Вадатурський зазначив, що в цьому році в Україні спостерігається хороший урожай зернових. «Нібулон» планує експортувати до 6 млн тонн зерна, перевезти по річці до 3 млн тонн зерна, а EBITDA компанії складе 150 млн доларів.