Директор департаменту управління персоналом та комунікацій агроіндустріального холдингу МХП ( «Миронівський хлібопродукт») Ксенія Прожогіна розповіла виданню РБК-Україна, як моніторинг емоцій впливає на процеси взаємодії зі співробітниками.
Ключова теза програми, пояснила Прожогіна, в тому, що щасливі люди більш ефективні у своїй діяльності. А тому дослідження ступеня задоволеності персоналу — поширена практика кращих компаній провідних економік світу.
«У багатьох країнах на рівні державних програм досліджують емоції людей. В ОАЕ до національних показників відносять індекс соціальної згуртованості та індекс щастя. Дослідження ступеня задоволеності використовують або тестують такі відомі компанії, як Google, Twitter, Facebook, Flickr, YouTube, Ricoh, Fujifilm, Canon, Nikon», — навела вона приклади.
Таким чином, впровадження такої програми Ксенія Прогожіна назвала використанням кращих світових технологічних напрацювань у власну практику, оскільки на роботі людина проводить значну частину життя, і якість життя має бути високою.
Щаслива людина, за словами Прогожіної, дійсно краще працює, але тут мова йде не про математичну калькуляцію продуктивності праці, а про позитивну енергію, що вкладається у свою працю і, відповідно, в кінцевий продукт.
За словами директора департаменту управління персоналом та комунікацій, проект, який досліджує емоції людей, проходить на МХП в тестовому режимі. Співробітники беруть участь у ньому виключно добровільно, на даний момент участь зголосилися взяти 70 осіб. Проект враховує наявний досвід зарубіжних компаній, але є розробкою вітчизняних IT-фахівців і авторів ряду стартапів.
«Маючи всі ці дані, можна вивести формулу задоволеності або, іншими словами, залучення в той конкретний процес, яким людина займається в даний час. Отже, ми знаємо, що співробітник робив і як на цей процес реагував. Припустимо, він був здивований на 10%, злий на 5%, щасливий на 20%. На підставі цього робляться висновки. Отже, спочатку працює машина, потім HR-фахівець, а в подальшому — якщо є така необхідність — психолог», — пояснила алгоритм роботи програми Прогожіна.
Крім того, Прогожіна підкреслила, що проект покликаний налагодити комунікацію між персоналом і HR, але поки він знаходиться на стадії тестування, говорити про якісь позитивні чи негативні результати такого експерименту ще рано.
Нагадаємо, повідомлення власника одного з найбільших агрохолдингів «Миронівський хлібопродукт» Юрія Косюка про те, що його компанія з метою підвищення продуктивності праці моніторить емоції співробітників, а потім на цій підставі приймає кадрові рішення, викликало бурю цих самих емоцій в медіа-просторі.
iAgro розпитав фахівців про законність подібної практики.