Українська аграрна продукція користується попитом за кордоном. Про це свідчать дані Міністерства аграрної політики та продовольства України.
Україна експортує як сировину, так і продукти переробки (з доданою вартістю). Поки що співвідношення цих категорій не збалансоване (90% сировини і 10% переробки), тому країна поки залишається “сировинним придатком” для інших країн.
Тим не менш, ключові позиції в експорті продуктів переробки займають: соняшникова олія — 47%, шрот і макуха — 13%, м’ясо — 7%, тютюнова продукція — 4%, цукор — 3%, вироби з шоколаду — 2%, кондитерські і хлібобулочні вироби — 1%, мед — 1%, масло вершкове — 1%, борошно — 1%.
Більш того, Україна має непогану експортну динаміку протягом року.
У грошовому еквіваленті найбільш динамічним було м’ясо і субпродукти свійської птиці (курятина), що, до речі, являє собою не сировину, а продукт з доданою вартістю. Приріст експорту за рік становить 31,7% або 102,3 млн дол.
Далі йдуть:
- насіння ріпаку + 11,9% (89,5 млн дол. США);
- кукурудза + 3,6% (88,3 млн дол. США);
- олія з ріпаку, ріпакового або гірчичного + 98,3% (48,8 млн дол. США);
- яйця птиці + 68,7% (39,7 млн дол. США);
- макуха та інші тверді відходи соєвої олії + 44,5% (37,3 млн дол. США);
- горіхи (інші) + 61,5% (30 млн дол. США);
- олія соєва + 23% (24900000 дол. США);
- шоколад та інші продукти, що містять какао + 17,8% (21,1 млн дол. США);
- маргарин + 31% (19,7 млн дол. США);
- кондитерські вироби з цукру + 20,1% (18,7 млн дол. США);
- тютюн і вироби з нього + 6,2% (17,7 млн дол. США);
- плоди та горіхи сирі або варені + 29,1% (15,6 млн дол. США);
- хлібобулочні, кондитерські вироби + 11,3% (12,9 млн дол. США);
- солод + 33,4% (12,3 млн дол. США);
- макуха та інші тверді відходи, одержані під час добування олії + 1,8% (12 млн дол. США);
- масло вершкове та інші жири, вироблені з молока + 12,4% (12 млн дол. США);
- вино виноградне натуральне + 33,9% (8,9 млн дол. США);
- яловичина свіжа або охолоджена + 33,9% (8,5 млн дол. США);
- алкогольна продукція + 8,2% (6 млн дол. США);
- молоко згущене + 75,8% (5,4 млн дол. США);
- вода натуральна і мінеральна + 13,3% (5,2 млн дол. США);
- сіль + 24,9% (4,6 млн дол. США);
- пиво + 16,1% (4,2 млн дол. США).
Українське масло найбільше люблять в Азії та ЄС, соняшникову олію — в Індії. У той же час, головними споживачами вітчизняного вершкового масла є Туреччина і Марокко, солі — Угорщина, кондитерських виробів — Казахстан і Білорусь.
У міністерстві також запевняють, що працюють над поліпшенням динаміки експорту продуктів з доданою вартістю.
“Враховуючи позитивну динаміку зростання частки продуктів з доданою вартістю в загальному обсязі експорту АПК, прийняту урядом Експортну стратегію, затверджену розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1017-р, впровадження системи безпеки виробництва харчових продуктів, посилення присутності України на світових ринках, харчова переробна промисловість має перспективи до збільшення питомої ваги у товарній структурі експорту”, — йдеться в повідомленні Мінагро.