Укрзалізниці вигідніше перевозити зерно, ніж руду

Укрзалізниці вигідніше перевозити зерно, ніж руду

Сьогодні ціна 1 т пшениці на світовому ринку становить $220, а залізної руди — $68.

Укрзалізниці вигідніше перевозити зерно, ніж руду

На сьогоднішній день залізничні перевезення зерна більш вигідні для «Укрзалізниці», ніж перевезення руди.

Про це повідомив директор з економіки та фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев, передає прес-служба УЗ.

«Сьогодні ціна 1 т пшениці на світовому ринку становить $220, а залізної руди — $68. Якщо дивитися більш глобально, то здійснивши в такій ситуації однакову кількість перевезень цих двох видів вантажів на експорт, країна отримає в 3,2 рази більше валютного виторгу при перевезенні зернових», — пише Андрій Рязанцев.

Рекордний урожай в понад 70 млн т у 2018 р., за його словами, говорить, що зростання збору зернових до 100 млн т протягом найближчих п’яти років не така вже примарна перспектива.

«Це означає, що при зростанні врожаю на 30 млн т в умовах обмежених тягових потужностей і можливостей залізничної інфраструктури, ГМК, ймовірно, буде змушений зменшити вдвічі перевезення руди», — припускає Андрій Рязанцев.

Фахівець вважає, що з урахуванням того, що дохідна ставка перевезення руди «Укрзалізницею» в середньому становить по 10 ткм 1 736 грн, а зернових — 2817 грн, УЗ буде максимально економічно мотивована швидко перейти на збільшення обсягів перевезення зернових.

«Що в загальному відповідає і інтересам держави, оскільки від додаткового експорту такої кількості зернових валютний виторг буде більше на $4,5 млрд. Такі цифри не залишають сумнівів при виборі пріоритетів розвитку», — підсумував Рязанцев.