Кабінет міністрів України сьогодні, 10 січня, затвердив Євгена Кравцова на посаді голови правління АТ «Укрзалізниця». Цьому рішенню передував його виступ перед Кабміном з підсумками діяльності за 2018 рік і планами на 2019-й.
Окремі моменти доповіді Кравцова, який раніше обіймав посаду керівника УЗ з приставкою «в.о.», стосувалися логістики сільськогосподарських вантажів. За його оцінками, аграрний сезон 2018 року успішно завершено, попри ризики що виникають через ускладнення транспортування зерна «з полів» до потужностей зі зберігання. «Урожай вивезений. Сьогодні ми ритмічно забезпечуємо транспортування зернових в порти України для їх подальшого експорту», — підкреслив він.
Серед основних напрямків роботи в році, що наступив, озвучених Євгеном Кравцовим, були питання тарифоутворення і забезпечення локомотивами.
«Ми хочемо створити абсолютно прозору систему визначення залізничних тарифів, в першу чергу — вантажних. Це повинно зняти питання про справедливість тарифу і наявність преференцій. Вона повинна бути прив’язана до макроекономічних показників і до об’єктивних змін в державі. Це дозволить реалізувати план капітальних інвестицій на 2019 і збільшити обсяги вантажних перевезень», — сказав Кравцов.
Що стосується локомотивної тяги, то, за словами керівника УЗ, в 2018 році були визначені напрямки і стратегії інвестування в тепловози, а в 2019 році планується зробити акцент на формуванні середньострокового плану оновлення електровозів, які є ключовим парком для перевезення вантажів.
Присутній на засіданні уряду Максим Мартинюк, в.о. міністра агарної політики та продовольства України, підкреслив, що український аграрний бізнес є одним з найбільших клієнтів «Укрзалізниці». За його словами, нинішній сезон в логістичному плані не можна назвати безхмарним, але в підсумку все ж вдалося досягти компромісу між аграріями і залізничним перевізником.
«Ми вже пройшли пік експортних відвантажень. І можна сказати, що в 2018/2019 МР експортні контракти з точки зору логістики будуть забезпечені», — зазначив Мартинюк. При цьому він підкреслив, що нагальні системні проблеми потребують стратегічних рішень, оскільки формувалися вони не один рік. «Перш за все, це питання дефіциту тягових потужностей. Але я впевнений, що так само успішно і оперативно, як ми вирішували питання в цьому сезоні, будуть вирішені і стратегічні питання після призначення голови правління УЗ», — резюмував він.
Володимир Омелян, міністр інфраструктури України, розраховує отримати стратегію розвитку АТ «Укрзалізниці» вже в лютому 2019 року. «Правління УЗ її затвердило, зараз питання розглядається на рівні Наглядової ради. Цей документ буде чітким сигналом для бізнесу щодо пріоритетів розвитку компанії», — заявив Омелян.
Нагадаємо, експерти Світового банку і фахівці АТ «Укрзалізниця» проводять аналіз ситуації в окремих сферах діяльності компанії. За його результатами до червня 2019 року буде визначено механізми співпраці з питань тарифів на вантажні залізничні перевезення, управління боргами і активами інфраструктури, пріоритетів інвестицій, а також відкриття ринку вантажних перевезень.