18 — 27 січня українські виробники аграрної продукції брали участь в одній з найбільш знакових та відомих аграрних виставок — «Зелений тиждень» в Берліні. На площі 1,2 тис. кв. метрів свої товари показали виробники м’ясних делікатесів, риби і рибопродуктів, алкогольних і безалкогольних напоїв, кондитерських виробів, молочних продуктів і меду. Всього в Берлін з’їхалися 56 компаній з України, представивши 21 напрямок вітчизняного аграрного бізнесу і харчопрому.
Україна вперше за п’ять років «виступила» на цьому заході окремим павільйоном, що є найбільш престижним форматом участі, за винятком глобального партнерства. Цього року країною-співорганізатором «Зеленого тижня» була Фінляндія — країна, яка з липня головуватиме в ЄС.
iAgro опитав компанії про враження від самої виставки, а також про очікуваний ефект для їх бізнесу і країни в цілому.
У МХП — одному з учасників українського стенда, відзначили, що виставка в Берліні серед її учасників не дарма носить неформальну назву «Аграрний Давос»: присутність там не тільки дає величезні можливості для розвитку сільгоспвиробництва, а й служить способом залучення іноземних інвестицій.
Мета участі у виставці виходить далеко за рамки індивідуальних корпоративних інтересів — робота українського національного павільйону привертає увагу до можливостей всього аграрного комплексу країни, йдеться у відповіді холдингу на запит iAgro. «Це демонструє зміни сприйняття України у світі: як один з найбільших постачальників продуктів харчування на міжнародному ринку наша країна стала важливим учасником глобальної системи продовольчої безпеки, яка передбачає розширення виробництва доступних і якісних продуктів», — підкреслили в МХП.
Примітно, що МХП — єдина компанія, фігурант ТОП-10 найбільших агрохолдингів України, яка частково проспонсорувала організацію присутності українського бізнесу на престижному заході. За неофіційною інформацією, аналогічну пропозицію було направлено і компанії «Кернел», але холдинг Андрія Веревського ухилився від будь-якої участі. iAgro направив в компанію запит про причини такого рішення, але відповіді так не отримав.
У «Зеленому тижні — 2019» брали участь і державні компанії — свою продукцію представили ПАТ «Аграрний фонд», Державна продовольчо-зернова корпорація України (ДПЗКУ), «Укрспирт», «Артемсіль». Зокрема, «Аграрний фонд» продемонстрував на виставці борошно і крупи власного виробництва. І компанія сподівається, що це допоможе налагодити співпрацю з міжнародним бізнесом.
ДПЗКУ також представила продуктову лінійку під власною торговою маркою — борошно, пластівці і мюслі. Для держкорпорації участь у виставці обумовлено, в першу чергу, необхідністю подальшого розширення географії експорту, оскільки дає можливість ознайомитися з європейськими трендами і налагодити взаємовигідні контакти з потенційними покупцями та представниками торговельних мереж, відзначили в компанії. «У корпорації розраховують, що участь в «Зеленому тижні — 2019» активізує попит на високоякісну українську продукцію зернової переробки з боку європейських покупців, зміцнить власний бренд і буде сприяти поставкам на міжнародні ринки», — повідомила ДПЗКУ.
«Артемсіль» на виставці представила, природно, тільки один вид продукції — сіль. Але від цього її стенд не програв. За словами заступника директора підприємства Вадима Зеленого, відвідувачів зацікавила оптично відсортована сіль, яка не містить ніяких домішок і, на відміну від звичайної кам’яної солі, у неї більш високий вміст NaCl. «Така сіль має привабливий вигляд і зручну якісну упаковку. За багатьма показниками вона наближається до вакуумно-вивареної, яку зазвичай споживають європейці.І ще — всім дуже сподобалися наші соляні світильники», — розповів він.
За словами Вадима Зеленого, участь в подібних заходах дозволяє не тільки презентувати свою продукцію, але й ознайомитися з досвідом світових виробників, вивчити сучасні тенденції, встановити нові відносини з партнерами. «На «Зеленому тижні — 2019» ми зустрілися з нашими європейськими партнерами і провели з ними переговори щодо подальшої співпраці», — сказав заступник директора підприємства.
«Укрспирт» спеціально для виставки в Берліні підготував горілку преміум-класу «Ukrainian spirit з перцем», і вже веде переговори з мережею магазинів, повідомив керівник управління комерційної політики підприємства Микола Черхава. Німеччина для «Укрспирту» — особливий партнер. Саме ця країна стала першою, куди компанія почала експортувати власний продукт, і сюди вже поставляються марки «Старожитня» та «Наша воля». А дегустацію горілки власного виробництва «Укрспирт» перетворив на справжнє Техношоу для відвідувачів:
Серед представників приватного бізнесу взяти участь у виставці приїхали і українські виробники пива: «Волинський бровар», САН ІнБев Україна, «Карлсберг Україна» (Carlsberg Ukraine) та «Перша приватна броварня». І хоча Німеччина — визнаний лідер у виробництві і споживанні цього напою, український продукт користувався попитом: вітчизняні пивовари продали відвідувачам 8 тис. літрів пива по промоціні 2,5 євро за 0,5 літра.
Виставка в Берліні була цікава не тільки великим виробникам, але і дистриб’юторам, таким як фірма «Квант», яка реалізує соки та нектари з граната, кизилу, ожини, журавлини, шипшини, вироблені ТОВ «Саратський завод продтоварів».
За словами керівника «Кванта» Івана Яроша, будь-яка участь компанії в міжнародних заходах такого рівня насамперед має на меті розширення продажів своєї продукції в інші країни. Хоча миттєвого результату в компанії не чекають, але про витрачені на участь кошти — 6-7 тис. євро — нітрохи не шкодують. «Ми регулярно беремо участь в аграрних виставках в Німеччині і Франції», — сказав Іван Ярош.