Продбезпека по-корейськи: Posco Daewoo купила частку в зерновому терміналі Миколаєва

Продбезпека по-корейськи: Posco Daewoo купила частку в зерновому терміналі Миколаєва

Актив в Україні допоможе корейцям наростити обсяги торгівлі зерном

Продбезпека по-корейськи: Posco Daewoo купила частку в зерновому терміналі Миколаєва

Корейська Posco Daewoo 12 лютого підписала угоду з української логістичною компанією Orexim Group про придбання у неї 75%-ної частки в експортному зерновому терміналі в Миколаївському морському порту. Про це повідомило південнокорейське видання Pulse.

Керівник Orexim Group Юрій Будник на своїй сторінці в Facebook підтвердив укладення угоди. «Протягом останніх 2 років ми працювали над великою угодою по залученню інвестицій в наш портовий актив. Нарешті, вчора, 12.02, ми підписали угоду з однією з найбільших компаній Південної Кореї і світу — Posco Daewoo», — написав він. За словами Юрія Будника, деталі угоди не розкриваються, але «мова йде про мільярдні суми і сотні додаткових робочих місць».

Належний Orexim Group Миколаївський комбінат хлібопродуктів зараз у своєму розпорядженні потужності для зберігання всього лише 60 тис. Тонн зерна. Однак влітку цього року планується закінчити будівництво терміналу, який дозволить Orexim Group одночасно зберігати 150 тис. Тонн, а також відвантажувати на експорт 2,5 млн тонн зерна в рік.

У звіті компанії зазначено, що і покупка терміналу, і створення в Україні дочірньої компанії були в планах Posco Daewoo ще в 2017 році. Дочірня компанія Posco Daewoo Ukraine, LLC вже створена, а термінал — практично куплений. Ці активи послужать планам корейської компанії збільшити обсяги торгівлі зерном: якщо в 2015 році обсяг торгівлі Posco Daewoo склав 0,85 млн тонн, то в 2017 році — 3,2 млн тонн, а в її планах — довести до 2020 року цей показник до 8 млн тонн.

На сайті самої Posco Daewoo інформації про угоду з Orexim Group поки немає. Проте, видання Pulse з посиланням на південнокорейську компанію повідомило, що Posco Daewoo в результаті підписаної угоди зможе контролювати весь ланцюжок поставок зерна, виробленого в Україні, і більш ефективно управляти його запасами. При цьому південнокорейська компанія відзначає, що зростання експорту зернових з України зростає, і до 2027 року може збільшитися до 75 млн тонн. А угода буде також сприяти продовольчій безпеці Кореї, оскільки поставки зерна в цю країну в значній мірі залежать від експорту, а забезпечення власною кукурудзою і пшеницею становить всього лише 1%. Зокрема, тільки в 2017 році Корея імпортувала 10 млн тонн кукурудзи і 5 млн тонн пшениці.

Директор департаменту аналітики компанії Marcoрolo Commodities, радник президента Української зернової асоціації з аналітики Олена Нероба розповіла iAgro, що корейській компанії Україна цікава, так як вона вже давно торгує нашим зерном. І дана угода — це скоріше мінімізація ризиків. «Корея — не самий ключовий наш покупець, але вони цілком можуть розглядати український ринок як альтернативу американським «гойдалкам», — сказав вона.

Сума угоди не розкривається, проте її можна оцінити побічно — за вартістю будівництва терміналів аналогічної потужності. Наприклад, в 2016 році в тому ж Миколаївському порту був запущений термінал китайської COFCO Agri, потужності одноразового зберігання зернових в якому склали 136 тис. тонн, а потужність з перевалки — 2,5 млн тонн. Інвестиції в даний проект, приблизно такий же за цими параметрами з терміналом Orexim, склали 75 млн доларів. Ще одна цифра для орієнтиру: в термінал вдвічі більшої потужності (одноразове зберігання 290 тис. тонн, перевалка — 5 млн тонн на рік), який будує в порту «Южний» компанія MV Cargo, інвестори вклали якраз вдвічі більшу суму — 150 млн доларів.

Однак за словами фахівця у сфері будівництва та експлуатації елеваторів, який побажав зберегти анонімність, загальний кошторис на будівництво портових елеваторів дуже сильно залежить від безлічі факторів, тому середня цифра в 450 доларів за тонну зберігання може служити дуже приблизним орієнтиром для оцінки вартості всього проекту. «У кожному конкретному випадку це може бути і значно дорожче, і значно дешевше. Багато що залежить від обладнання, яке використовується, а також завдань, які закладені в проекті. І ще — від 38 різних умов», — зазначив він.

Проте, скільки б не коштувала ця угода, інвестиція Posco Daewoo може стати найбільшим корейським вкладенням в Україні за останнє десятиліття. Зокрема, за даними Державної служби статистики, обсяг коштів, що надійшли з Кореї в українську економіку, за станом на 1 січня 2010 року складав 171,5 млн, і до 31 грудня 2017 роки (даних за 2018 рік ще немає) він зріс лише до 198,8 млн, тобто на 27,3 млн доларів за 8 років.

Posco Daewoo вже давно придивлялася до зернових терміналів в Україні. Ще в жовтні 2017 року Асоціація морських портів України (АМПУ) повідомляла, що представники корейської компанії відвідали порт Чорноморськ, щоб оцінити його як майданчик для будівництва комплексу з перевалки зернових вантажів і продуктів їх переробки.

Фото: POSCO Newsroom